پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل بهاره در مازندران/میزان دقیق خسارت‌ها برآورد نشد + فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باران همواره مهمان دیار سبز مازندران است اما بهار که می‌شود بارش‌های بهاری برخی ساعات حالت رگباری و سیل‌آسا به خود می‌گیرد که موجب جاری شدن سیلاب می‌شود.

از طرفی وجود برف در مناطق بالادست با بارش‌های شدید و رگباری موجب ذوب شدن برف‌ها و شدت گرفتن بارش‌ها شده که در برخی موارد موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان سیلاب می‌شود.

 

 

البته در این زمینه هواشناسی مازندران در ارتباط با بارش‌های رگباری و وقوع سیلاب هشدار داده بود.

بارش‌های ۱۸ ساعته در استان که از روز گذشته آغاز شده بود موجب بروز سیلاب در شهرهای غربی استان از کلاردشت، چالوس و نور شده بود.

 

 

فرماندار شهرستان نور از وقوع سیل در روستای سرا سب بلده خبر داد و گفت: این سیل تاکنون علاوه بر خسارات مالی و راه ارتباطی جان 2 نفر را گرفت و 2 نفر هم زخمی شدند.

علی شادمان با بیان اینکه سیل شب گذشته که از روستای سراسب این بخش شروع شد در مسیر به روستاهای رزن، بردون، کمرود، یاسل و… نیز خسارت زد، افزود: سیلاب چند نقطه از محور اصلی را تخریب کرد و شدت سیل و ریزش جاده و همچنین مه‌آلود بودن سبب شد تا یک خودروی زانتیا که با چهار سرنشین در مسیر روستای رزن در حرکت بود منحرف و بر اثر آن دو جوان به نام‌های ابراهیم مهدوی اهل روستای کرسی بلده و هادی بابایی اهل روستای کام بلده که هر دو متاهل و حدود ۳۰ سال سن داشتند متاسفانه جان خود را از دست بدهند.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سیل شب گذشته بخیر گذشت  و در این زمینه خسارتی هم نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از روز گذشته ریزش ۵۰ میلی‌متری باران به همران ذوب شدن برف موجب افزایش دبی اب رودخانه‌های بالادست شد.

 

 

محمد ابراهیم یخکشی افزود: در ارتفاعات مناطق بالادست دوهزار، سه هزار، سردابرود، تنکابن تا بلده موجب بروز سیل شد.

وی با اشاره به لایروبی و سامان‌دهی بستر رودخانه‌های مازندران، تصریح کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها موجب کاهش حجم خسارت شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: هنوز  میزان دقیق خسارت‌ها ارزیابی نشده است.

به گزارش فارس، این نخستین بار نیست که شاهد برو سیلاب در دیار سبز و پرباران کشور هستیم ولی انتظار داریم با مدیریت بیشتر از منابع ذخایر آب بهره‌گیری کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.