پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیلاب بهاری راه ۱۵ روستای مازندران را بست

0

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت خسارت بارش‌های سیل‌آسا در استان، اظهار کرد: شدت بارش‌های سیل‌آسا مسیرهای ۱۵ روستای آمل، نور و سوادکوه مازندران را مسدود کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند، افزود: تا به این لحظه راه‌های روستایی بخش لاریجان آمل بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: عملیات بازگشایی در مسیرهای روستایی بلده نور و سوادکوه درحال انجام است‌.

محمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال خسارت بر سردهنه‌های ‌کشاورزی استان وجود دارد.

وی گفت: ارزیابی‌های اولیه در ارتباط با میزان خسارت سیلاب در مازندران در حال انجام است که در صورت جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش فارس، طبق اخطاریه مدیریت بحران مازندران، احتمال بارش سیل‌آسای باران از سه شنبه شب در استان به‌ویژه مناطق کوهستانی استان وجود دارد که به  مسافران توصیه شده از اتراق و یا توقف در حریم رودخانه ها پرهیز کنند.

براین اساس سامانه بارشی که طی روزهای اخیر مناطق بالادست استان را تحت تاثیر خود قرار داده و تمرکز اصلی این سامانه ارتفاعات مناطق شرقی و مرکزی مازندران است و گذر این سامانه چهارشنبه شب نیز این مناطق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و احتیاط در تردد جاده‌ای محورهای کوهستانی از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.