پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیدپور: افزایش سرانه صندلی‌های سینماهای مازندران / نظارت ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی سینماها

0

سیدعلی سیدپورگلشنی به مناسب روز ملی سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مازندران با در اختیار داشتن ۲۰ سالن سینمای فعال و پیش از ۵ هزار صندلی در ۶ ماه گذشته میزبان ۹ هزار و ۷۰۰ مخاطب در سالن‌های سینمایی بود که از این میان سینما سپهر ساری با ۵ هزار و ۳۱ نفر بیشترین میزان استقبال را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا گفت: مخاطبان ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در سینما مورد پذیرش قرار گرفتند.

مدیر امور سینمایی مازندران با اشاره به حمایت‌های مسؤولان حوزه هنری در طرح بازسازی سالن‌های سینمایی استان، افزود: طرح بازسازی سالن‌های سینمایی در مازندران در دست مطالعه و آماده برای اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها میانگین سرانه صندلی سینما در استان افزایش پیدا کرده و به ظرفیت سالن‌های سینما اضافه شده است.

سیدپور یادآور شد: در فاز دوم طرح توسعه و بازسازی، ظرفیت‌ سالن‌های سینما سپهر ساری از دو سالن به پنج سالن، سینما بهمن آمل از دو سالن به چهار سالن و سینما بهمن بهشهر از یک سالن به سه سالن تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پردیس سینمایی ایران در ساری در چند ماه گذشته، گفت: این مجموعه با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که دارای ۶ سالن سینما،  آمفی‌تئاتر، گالری، سینمای کوچک و استودیو ضبط حرفه‌ای صدا در حال احداث است.

مدیر امور سینمایی مازندران خاطر نشان کرد: با مشارکت شهرداری نوشهر، طرح احداث سه سالن سینما در مجتمع تجاری فرهنگی همافران نیز در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه روشن ماندن چراغ سینماهای مازندران نیاز به مساعدت مسؤولان استانی دارد،گفت: تجربه نیم قرن اخیر نشان داده است، سینمایی که بسته شد بسیار سخت تصمیم به بازگشایی آن گرفته می‌شود.

مدیر امور سینمایی مازندران در پایان با اشاره به  تلاش‌های مدیرعامل موسسه فرهنگی بهمن سبز که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی از تعدیل و بیکاری پرسنل سینمایی کشور و استان جلوگیری کرد، افزود: برای توسعه فعالیت سینماها نیاز به حمایت‌های همه جانبه بخش خصوصی و دولتی داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.