پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیاست‌های مالی و پولی به نفع تولید مدیریت شود/ فسخ قوانین مازاد و مزاحم

0

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره شعار سال و راهکارهای تحقق این فرامین اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۵ سال اخیر در جهت حمایت از تولید که زیربنای بسیاری از ناهنجاری‌های اقتصادی کشور در طول چند سال اخیر بوده تاکید می‌فرمایند و همیشه هم از تولید به‌عنوان محوری‌ترین سیاست نظام جمهوری حمایت ویژه‌ای داشتند.

وی گفت: بین رشد تولید و مهار تورم ارتباط مستقیم برقرار است؛ به این معنا که همه اقتصاددانان می‌دانند هر چه سیاست‌های مالی، بانکی، پولی و مرتبط با حوزه اقتصاد کلان را به نفع تولید مدیریت کنیم حتما منجر به کاهش تورم و افزایش عرضه کالا منجر خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه متولیان سیاست‌های مرتبط با اقتصاد باید به صورت عملیاتی ورود کنند و حرف‌ها را به ایده و طرح‌های عملی تبدیل کنند، اضافه کرد: گاهی مواقع اظهارنظرهای متولیان می‌تواند بازار و نهایت تولید را دچار مشکل کند که لازم است به جای مصاحبه‌های متعدد خبری متولیان امور بانکی و اقتصادی دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد بیشتر با هم هماهنگ باشند گاهی مصاحبه‌های متولیان کشور را دچار شوک تورمی می‌کند.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل  جامعه در حوزه اقتصادی بی‌ثباتی در اقتصاد است، یادآور شد: به عنوان نمونه امسال بورس کالا کل قیمت‌ کالاهای واسطه‌ای را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد این نشان می‌دهد هنوز فهم درستی از تولید و اقتصاد کلان بدون تورم را نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس هر طرحی را در حوزه اقتصاد را تصویب نکند، خاطرنشان کرد: در این زمینه اولویت را به لایحه دولت دهد و دولت هم باید عادت کند آنچه مشکل اجرایی دارد در راستای فسخ قوانین مازاد و مزاحم و وضع تصویب قوانینی که تثبیت کنده تولید و کنترل کننده تورم باشد، را در اولویت قرار دهد.

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی همانند قبل در خدمت دولت و نظام است، گفت: باید دست دولت را بگیریم و دولت هم در کف میدان به مردم خدمات ارائه دهد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.