پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سکونت ۱۰ هزار مددجوی مازندران در خانه های غیرمقاوم

0

رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۶۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و چهار هزار و ۵۰۰ خانوار مستأجر هستند افزود: همچنین ۱۰ هزار خانوار در مسکن غیرمقاوم به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات برای مستأجران تأمین زمین برای ساخت مسکن است و این کار جز با اهدای زمین از سوی خیران، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها میسر نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح لذت لبخند از سال قبل تاکنون در استان افزود: تأمین مسکن مددجویان و یا اعزام خانوارها به مشهد مقدس از جمله برنامه‌هایی است که در طرح لذت لبخند پیگیری می‌شود و کمیته امداد بنا دارد لذت کار خیر را به همگان بچشاند.

نوروزی تصریح کرد: برای ساخت مسکن نیز با توجه به مشکلات اقتصادی، گران تمام می‌شود و زمانی با ۲۰ میلیون تومان یک سرپناه برای مددجو احداث می‌شد و امروز با توجه به گرانی و تورم، به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: با مشارکت مردم خدمات کیفی و کمی کمیته امداد به مددجویان رشد خواهد کرد و در این راستا، خیران و حامیان کمک کار کمیته امداد هستند.

تعهد ۷۰ میلیارد ریالی خیران برای ساخت مسکن مددجویان

وی با اشاره به تعهد ۷۰ میلیارد ریالی خیران برای کمک به ساخت مسکن مددجویان در سال جاری گفت: این کمک‌ها از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود تا خیری که ۷۰۰ مترمربع زمین اهدا کرده است و هدف ترویج کار خیر در بین همه اقشار جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران عنوان کرد: تاکنون در ماه مبارک رمضان دو هزار حامی جدید در قالب طرح ایتام و محسنین در استان جذب شده است و در مجموع چهار هزار کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد.

نوروزی یادآور شد: بیش از شش هزار کودک محسنین در استان وجود دارد و در حال حاضر تمام ایتام استان دارای حامی هستند و انشاالله هر خانوار مازندرانی از چند کودک یتیم حمایت کنند.

وی سرانه کمک‌های حامیان به ایتام را در ماه ۲۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تورم موجود، ارزش ریالی سرانه کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران به خسارت سیلاب اخیر به ۸۱۶ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش اشاره و اضافه کرد: این واحدها در ۱۲ شهرستان شناسایی شده است و ۸۰ واحد کامل تخریب شد که ساخت ۵۰ واحد با کمک خیران، کمیته امداد و بخشی نیز توسط بسیج سازندگی آغاز شده است.

وی ادامه داد: از زمان تحویل زمین، ساخت مسکن مددجویان شش ماه طول خواهد کشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.