پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سپاه کربلا مازندران برای مبارزه با کرونا وارد میدان شد

0

ایسنا/مازندران در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و بسیج همگانی برای مقابله با این ویروس، سپاه کربلا مازندران به همراه بسیجیان خود وارد میدان مبارزه برای مقابله با کرونا ویروس شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های مختلف همچون قشرهای تخصصی و پایگاه‌های مردمی بسیج در حوادث گوناگون پیش آمده در طول بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی همیشه حضور به موقع و موثر داشته است.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی در قائمشهر 

حسین علیزاده فرمانده سپاه قائمشهر از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک‌ بهداشتی خبر داد و گفت: مجوز راه‌اندازی این کارگاه صادر شد و پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی به همراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، به‌صورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

وی تصریح کرد: روند توزیع ماسک‌های بهداشتی و نیز محلول‌های ضدعفونی هم به نحوی است که امنیت روانی مردم را به هم میزند که در جلسه شواری تامین به این روند توزیع اشکلاتی وارد کردیم و گفتیم این روند در جهت برآورده شدن خواسته های دشمنان است.

فرمانده سپاه قائمشهر با یادآوری تجربه ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در بحران‌ها ادامه داد: در این ۴۱ سال هرکاری مردم محور بود، در آن پیشرفت کردیم بنابراین جلساتی با فرماندهان حوزه‌ها برگزار شد تا پایگاه‌های محلی را برای این بحران فعال کنیم.

علیزاده با اعلام اینکه ۱۵ ایستگاه سلامت در گلوگاه های شهر برپا کردیم، افزود: بسیجیان به صورت خودجوش در این پایگاه‌ها علاوه بر توزیع پک‌های آموزشی که از مراکز بهداشت و درمان می‌باشد، خودروهای شخصی، اسنپ‌ها، آژانس‌ها و ماشین‌های که در رفت و آمد هستند را با سمپاش‌ها ویروس‌کشی می‌کنند که این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی معابر، اماکن پر رفت و آمد، بازارها و پاساژها هم عفونت زدایی شد، خاطرنشان کرد: سپاه کمپ‌های اعتیاد، کلانتری‌ها، مساجد، پارک‌ها هم ضدعفونی کرد.

فرمانده سپاه قائمشهر در ادامه از بکارگیری بسیجیان در نانوایی‌ها خبر داد و گفت: بسیجیان داوطلب در نانوانی‌ها با رعایت نکات بهداشتی در توزیع نان به مردم، به نانواها کمک می‌کنند.

علیزاده از راه اندازی کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی خبر داد و بیان کرد: مجوز راه‌اندازی این کارگاه صادر شد و پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی به‌همراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، به صورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

سپاه محمودآباد هم وارد میدان شد

اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده نیروی مقاومت بسیج محمودآباد نیز درباره اهم فعالیت‌های بسیجیان و پرسنل سپاه محمودآباد برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: در ابتدا دیدار وسرکشی و اهدا گل از سوی پرسنل ناحیه با کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان شهرستان داشتیم تا هم به آن‌ها خسته نباشید و هم خداقوت بگوییم که در خط اول مقابله و مبارزه با این ویروس هستند.

وی افزود: به منظور کمک به ستاد مبارزه با کرونا، تعداد ۳۶ نفر از بسیجیان اعم از خواهر و برادر به‌عنوان کمک کار به شبکه بهداشت شهرستان جهت آموزش و بکارگیری در سطح شهرستان معرفی تا در این شرایط که همه برای ازبین بردن این ویروس در تلاش هستند، بسیجیان محمودآباد هم به نیروهای بهداشتی اضافه تا بهتر بتوانیم در سطح شهرستان کار کنیم. 

فرمانده سپاه محمودآباد درخصوص سایر فعالیت‌های این مجموعه بیان کرد: اعلام آمادگی نیروهای بسیجی جهت کمک به نانوایی‌ها در فروش نان با توجه به کمبود نیرودر نانوایی بخاطر رعایت مسائل بهداشتی از سوی نانوایی‌ها که قوت غالب مردم بوده با همکاری حوزه بسیج اصناف و همچنین گند زدایی مساجد ومحلات با همکاری فرماندهان وبسیجیان پایگاه‌های مقاومت با همکاری دهیاری و شورا محل واعزام گشت اطلاعاتی بابت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا  با همکاری شبکه بهداشت و درمان می‌باشد. 

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد:‏ برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت، تهیه دستکش و دوخت ماسک توسط گردان کوثر و توزیع بسته‌ها در سطح شهرستان، تهیه وسایل ضد عفونی کننده جهت شست‌وشوی دست‌ها در سطح روستاها با مشارکت پایگاه مقاومت و دهیار وشوراهای محلات از دیگر کارهای مقابله با این ویروس است.

وی گفت: با توجه به لزوم مقابله با شیوع و گسترش کرونا ویروس سپاه پاسداران شهرستان محمودآباد علاوه بر اقدامات خوبی که در این مدت داشته است، با تجهیزات لجستیکی خود اقدام به گندزدایی و ضدعفونی نمودن سطح شهر کرد و پاسداران و بسیجیان عزیز در شهر و روستا با تمام ظرفیت خود در خدمت سلامت جامعه هستند وامروز همراهی مدیران و مسئولان در شهرستان محمودآباد بی‌نظیر است.

تولید ۱۰۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی توسط سپاه چالوس

عابدین داغمه‌چی فرمانده سپاه شهرستان چالوس گفت: توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان چالوس تعداد ۱۰۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی برای بیمارستان‌های شهرستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: با تهیه مواد اولیه و در اختیار گذاشتن آن به کارگاهی در شهرستان چالوس لباس یکبار مصرف بیمارستانی و ماسک به تعداد هزار عدد تهیه خواهد شد.

فرمانده سپاه چالوس ادامه داد: با توجه به بحران کرونایی و بسیج همه امکانات برای جلوگیری از شیوع این بیماری خوشبختانه همکاری های خوبی در شهرستان صورت گرفته و مدافعان حریم سلامت بسیج سازندگی شهرستان چالوس توانستند در تهیه لباس های یک بار مصرف بیمارستانی و ماسک اقدامات خوبی انجام دهند.

داغمه‌چی یادآور شد: ضد عفونی کردن اماکن عمومی و پر تردد در شهرستان چالوس نیز از سوی بسیج در دستور کار قرار دارد و قبلا نیز انجام شده است.

رزمایش پدافند زیستی با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) در نوشهر برگزار شد

جناسمی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر با اعلام جزئیات رزمایش برای مقابله با کورنا ویروس افزود:‌ اعزام گروه‌های جهادی بسیج جهت ضد عفونی مساجد و حوزه علمیه، تهیه ۱۰۰ دست لباس کادر درمانی بیمارستان نوشهر، تولید ۱۰۰۰۰ هزار ماسک و توزیع رایگان به همراه مواد ضد عفونی کننده در بین مردم و اعزام ۲۰ نفر برادر و ۲۰ نفر خواهر بسیجی متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی  از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

وی تصریح کرد: هدف از این رزمایش را دفاع از سلامت و امنیت روانی مردم بوده است، همان طور که سپاه و بسیج در کوران حوادث و بحران‌ها د رکنار مردم بود و تا آخرین نفس برای دفاع از جان مردم ایستاد امروز هم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس وارد میدان کارزار شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.