پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«سوت گلخانه» روایت رونق تولید در یک روستا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جشنواره تولیدات رسانه‌ای سما در چهار بخش تلویزیونی، رادیویی، تولیدات فضای مجازی و خبری در تهران برگزار شد که مستند «سوت گلخانه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک داود محمدی و معصومه قاسمی، در بخش مستند با موضوع جهاد اقتصادی خوش درخشیدند.

باتوجه به اهمیت بحث اقتصاد و تلاش این زوج هنرمند به سراغ این زوج هنرمند رفتیم، زوجی که چندین سال خود را وقف تهیه مستند کردند.

داود محمدی در همین خصوص می‌گوید: از سال ۹۷ تولید مستند سوت گلخانه آغاز شد و در تولید این مستند تلاش شد روند تحول اقتصادی روستای خرماکلای قائم‌شهر بر مبنای ایجاد بزرگ‌ترین باغات گلخانه‌ای دنیا برای محصول لیموترش و گل و گیاه را به تصویر کشیده شد.

بیشتر به دنبال نتیجه‌گیری صحیح در حوزه کاری هستیم و تا به نتیجه نرسیم و اقناع نشویم پرونده مستند بسته نخواهد شد؛ با وجود اینکه چندین مستند داریم همچنان پیگیری برای ادامه این سوژه‌ها ادامه دارد و تا زمانی‌که اقناع نشویم، پرونده مستند بسته نخواهد شد.

این مستندساز بیان می‌کند: اقدام جالبی که در خرماکلا صورت گرفت ثابت کرد اگر کشاورز حمایت نشود نباید کشاورز را تنها گذاشت بلکه باید کشاورز را به درستی هدایت کرد.

می گوید: کارمان در تولید این مستند را با یک چالش شروع کردیم، پسر ۱۸ ساله‌ای که به دنبال راضی کردن پدرش بود تا زمینش را به فروش نرساند و تا امروز سوژه ما ۲۲ ساله است، با سوژه همراه هستیم.

به گفته محمدی؛ در مسیر تهیه مستند در کنار چالش علیرضا حاجی جوان نمونه خرماکلایی، روایت همراهی از یک جوان دیگر به نام کمیل را داریم که حضورش تلطیف کننده فضا است با آن دل پاکی دارد که در مستند ما دیده شد.

در این مستند پیشرفت یک روستا به نمایش گذاشته شد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی به بیان تلخی ها و شیرینی ها در طول روایت می پردازد و می گوید؛ در طول سال‌های سال مشکلات، تلخی‌ها و شادی‌ها را پشت سر گذاشتیم، در سال ۹۳ فرزندمان را از دست دادیم ولی در طول این مستند خداوند به ما فرزند دیگر که هدیه‌ای از جانب وی بود به نام مهروالا داد که ما را دلگرم کرد.

وی یادآور می‌شود: البته تحت تاثیر نامهربانی‌های مدیریتی هم قرار گرفتیم، به عنوان نمونه سال ۸۸ که به جشنواره رفتیم جایزه‌اش استخدام در صدا و سیمای مرکز استان بود اما تاکنون جایزه‌ای را دریافت نکردم.

محمدی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان می‌کند: کار تولید مستند را با جدیت بیشتر دنبال می‌کنیم و با دیدن مستندهای حوزه کارآفرینی بیشتر ترغیب می‌شویم و در این مسیر هم تحلیل می کنیم تا مدلی از کار متناسب با فرهنگ استان پیاده سازی شود تا در نوع روایت بهترین اثرگذاری برای مخاطب باشد و روایت جذابی داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.