پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه وقف به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در نوشهر، چالوس و کلاردشت ثبت شد

0

سیدمهدی موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  با ثبت ۳ مورد وقف جدید در شهرستان‌ها نوشهر، چالوس و کلاردشت تعداد موقوفات این ۳ شهرستان به ۴۸۵ مورد رسید.

وی ادامه داد: ۳ موقوفه جدید به نیت های بازسازی امامزاده با موضوع بقاع متبرکه، مکان های عزاداری و آرامستان مومنین ثبت شده است.

وی از واقفان خواست، نیات خود را بر مبنای نیازهای روز جامعه به سمت وقف در زمینه های ازدواج آسان، اشتغال و کمک به نیازمندان، درمان و بهداشت و سایر موضوعات سوق دهند تا باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به بیش از ۳۰۰ پرونده در جریان رسیدگی در مراجع قضایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ مورد رای به نفع موقوفات صادر شده است.

وی اظهار داشت: امسال ۵ میلیارد ریال مطالبات از دستگاههای دولتی  و حقوقی مستاجر اوقاف دریافت شده و این نهاد بیش از ۳ میلیارد ریال از نهادهای دولتی و اشخاص حقیقی در زمینه اجاره بهای و پذیره مکان های وقفی طلب دارد که انتظار می رود نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

موسوی خاطر نشان کرد: حفظ و حراست از موقوفه‌ ها یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است لذا تاخیر در پرداخت اجاره بهای مکان‌های وقفی اجرای نیت واقفان را با مشکل مواجه می کند.

وی همچنین از سند دار شدن  ۷۰ درصد بقاع متبرکه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر با همکاری ثبت اسناد به دنبال تهیه اسناد برای ۳۰ درصد بقاع متبرکه در این ۳ شهرستان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: امسال ۷۰۰ میلیون ریال اوقاف به مساجد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به بقاع متبرکه کمک کرده است.

شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت دارای ۹۷ بقعه متبرکه، ۴۸۵ موقوفه و ۲ هزار و ۹۸۳ رقبه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.