پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه طرح تولیدی در قائمشهر به بهره‌برداری رسید

0

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر روز دوشنبه در مراسم افتتاح گلخانه گیاهان زینتی که در روستای متانکلا برگزار شد، افزود: گلخانه گل و گیاه زینتی مقیاس کوچک با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است که از این میزان ۵۰ میلیون تومان به عنوان سرمایه ثابت و ۳۰ میلیون تومان هم به عنوان سرمایه در گردش به متقاضی تعلق گرفته است.

مجید جعفری گفت : در این طرح ۲ نفر به صورت مستقیم و ۴ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت شده اند .

وی با اعلام اینکه ۱۱۱گلخانه مقیاس کوچک در سطح شهرستان قائمشهر وجود دارد، گفت که در گلخانه مقیاس کوچک رکورد دار استان مازندران هستیم و رتبه یک این استان را کسب کرده ایم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر بیان کرد : برای گلخانه مقیاس کوچک ۱۳۶ نفر را به بانک عامل معرفی کرده ایم .

جعفری سطح هکتار گلخانه ایی در شهرستان قائمشهر را ۱۵ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۴.۵ هکتار مختص لیمو ترش، ۱۰ هکتار گل و گیاه زینتی و ۷.۵ هکتار هم گلخانه فضای باز است .

وی در خصوص ۲ طرح گاوداری نیمه صنعتی که در شهر ارطه بهره برداری  شد، افزود : در طرح اول پرورش گاو شیری با ۲۰ راس مولد صنعتی و هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که از این میزان مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات بسته رونق تولید به متقاضی تعلق گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر میزان اشتغال در این طرح را ۲ نفر به صورت مستقیم و پنج نفر هم به صورت غیرمستقیم اعلام کرد .

جعفری با اعلام اینکه طرح بعدی تولید پرورش گاو شیری با ۲۰ راس گاو و هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است ، افزود : از این میزان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به متقاضی تعلق گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان با بیان اینکه پنج سکوی شیر در این شهرستان وجود دارد، افزود: میزان سالانه تولید شیر در این شهرستان ۲۷ هزار تن و گوشت قرمز هم یکهزار و ۷۰۰ تن است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.