پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه دهه مشکل برای یک مدرسه پذیرفتنی نیست

0

ایسنا/مازندران فرماندار محمودآباد خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرای این شهرستان خواستار حل و فصل مشکلات حوزه تعلیم و تربیت شد.

علیرضا شریعت ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد با بیان اینکه همه ما وامدار حوزه تعلیم و تربیت هستیم، گفت: پرداختن به آموزش و پرورش وظیفه همگان است و این حوزه در دنیا و ایران اهمیتی غیرقابل وصف دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا بسیاری از نهادهای اجتماعی و مردم در اداره آموزش و پرورش مشارکت دارند، تصریح کرد: با توجه به گستردگی دامنه این نهاد و نیازهای آن نیاز است که همه درگیر کار مدرسه و آموزش بوده و به لحاظ کثرت و کیفیت حضور داشته باشند.

فرماندار محمودآباد از رابطه معضلات اجتماعی و آموزش و پرورش سخن گفت و تاکید کرد: اگر به دنبال جامعه سالم و بدور از آسیب‌های اجتماعی هستیم باید افرادی سالم و خوب تربیت کنیم.

شریعت ریشه یک جامعه بیمار را در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: یک آموزش و پرورش نامناسب دانشگاه بیمار بوجود آورده و یک دانشگاه بیمار نیز جامعه نامناسب تحویل می‌دهد بنابراین برای جلوگیری از این چرخه معیوب لازم است که پرداختن به آموزش و پرورش دغذغه تک تک مدیران باشد.

وی با اشاره به مشکلات مدرسه روستای بیشه کلا از بخش سرخرود محمودآباد گفت: سه دهه مشکل برای یک مدرسه با بیش از 130 دانش آموز که مظلومانه مشغول تحصیل هستند، پذیرفتنی نیست و این وظیفه ماست که دانش آموزان از امکانات حداقلی برای تحصیل برخوردار بوده و دغدغه تحصیل نداشته باشند.

فرماندار محمودآباد خواستار هم افزایی همه مدیران برای حل و فصل مشکلات آموزشی شهرستان شد و افزود: اعتبارات حوزه تعلیم و تربیت بسیار اندک بوده و تنها مربوط به حقوق و دستمزد می‌شود بنابراین باید در جذب اعتبارات، نهایت تلاش از سوی مدیران صورت گیرد.

شریعت در پایان خطاب به مدیران آموزشی شهرستان محمودآباد خواستار پیگیری مسائل حقوقی و املاک و اسناد مدارس شهرستان شد و یادآور شد: زمانی می‌توان اعتبارات درخور و مناسبی برای آموزش و پرورش مطالبه کرد که در هنگام تدوین لایحه بودجه دولت به مجلس چکش کاری‌های لازم صورت گرفته باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.