پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سهم مازندران از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیک چهارم کرونا

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با خیز پیک‌های پی در پی شیوع ویروس کرونا تشدید بازرسی‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گزارش آخرین  وضعیت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نشان‌دهنده روند افزایش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر استان‌های کشور بوده است.

*تشدید بازرسی‌ها

بر اساس اعلام آمار از سوی وزارت بهداشت از تاریخ اول اردیبهشت و از ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مورد از مراکز توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش تا به حال ۳۱۰ هزار و ۳۳ مورد به مرحله اتمام بازرسی رسیدند و این روند همزمان با تشدید این بازرسی‌ها در سطح استان‌های مختلف ادامه دارد.

*پلمب مجازات متخلفان

آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماخ نشان می‌دهد همزمان با معرفی واحدهای کارگاهی غیربهداشتی ۵ هزار و ۲۰۲ واحد تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی توسط ماموران پلمب شده است.

*مردم استان‌های زرد بیشتر از ماسک استفاده کردند

بسیاری از کارشناسان و متخصصان در ستاد مقابله با کرونا عدم رعایت فاصله اجتماعی و حضور در اجتماعات بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استاده از ماسک را از دلایل مهم ورود به پیک خطرناک این اپیدمی معرفی کردند.

طبق آمار منتشر شده از سوی وزرات بهداشت روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرتاسر کشور در روزهای گذشته با اندکی صعود همراه بوده است اما هنوز نسبت به میزان رعایت این پروتکل‌ها از سوی مردم در ماه‌هایی مانند آذر و دی ماه سال گذشته تفاوت محسوسی به چشم می‌خورد.

طبق اعلام آماری از سوی وزارت بهداشت رعایت این شیوه نامه‌ها در ۲۸ دی ماه گذشته تا ۸۳ درصد نیز رشد داشته است؛ اما این درصد از تاریخ چهارم فروردین تا چهارم اردیبهشت امسال بین ۵۵ تا ۶۱ درصد اعلام شده است. 

یعنی در روزهایی به سر می‌بریم که با وجود وضعیت قرمز در بسیاری از استان‌ها هنوز بیش از ۴۰ درصد از مردم از رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی سر باز می‌زنند، در استان مازندران که در ردیف استان‌های  وضعیف قرمز قرار دارد،  این آمار عددهای ۴۹ و ۵۸ ددرصد را نشان می‌دهند.

*ادامه روند معرفی متخلفان به مراجع قضایی

با تشدید بازرسی‌ها اخطار و معرفی به مراجع قضایی در اماکن عمومی ادامه دارد، به‌طوری که از تاریخ یکم تا هشتم اردیبهشت ماه ۳۶۹ مرکز ورزشی، ۳۹۶ مورد از زیرمجموعه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف، ۴۳۸ مورد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ۵۱۰ مورد از بانک‌ها، ۶۳۰ مورد از پاساژها، هزار و ۵۰ مورد از رستوران‌ها، ۳ هزار و ۱۰۴ مورد از نانوایی‌ها و ۸ هزار و ۷۱ مورد از سوپر مارکت‌ها در وضعیت اخطار قرار گرفته و برای بازرسی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش فارس؛ طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در زمینه رعایت تهویه در اماکن عمومی مازندران درصد رعایتی بین ۳۹ تا ۵۳ درصد داشته‌ است.همچنین در حوزه صنعت نیز در بازه زمانی فوق ۹ هزار و ۲۳۳ کارگاه و واحد صنعتی کوچک برای پاسخ‌دهی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 /۸۶۰۴۸/ج

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.