پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند جامع ارتقای وضعیت زنان مازندران تدوین شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن نژاد ظهر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان که به منظور بحث و بررسی در خصوص تدوین سند جامع ارتقا وضعیت زنان مازندران برگزار شد، با اشاره به این که نقش زنان در سلامت و اعتلای جامعه غیرقابل انکار است، افزود: برنامه‌های مندرج در این سند باید در تأثیر و تأثر متقابل با هم دیده شود تا به درستی اجرا شود و از اتلاف وقت و هزینه ممانعت به عمل آید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، با بیان این که سند جامع ارتقا وضعیت زنان استان باید به نحوی تدوین و اجرا شود که دستگاه‌ها؛ رسالت و وظایف خود مندرج در سند را با ضریب بالاتری به انجام برسانند، گفت: این سند باید در راستای برش استانی اسناد بالادستی بویژه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تدوین شود.

حسن نژاد با اشاره به این که متغیرها و مؤلفه‌های مؤثر چون اشتغال و … در تدوین این سند لحاظ شود، تصریح کرد: برنامه‌های این سند باید دارای جامعیت و دربرگیرنده همه مؤلفه‌ها باشد.

حسن نژاد با تاکید بر این که دستگاه‌ها مجموعه‌ی عملیات اجرایی خود در ارتباط با این سند را ارائه نمایند تا نهایتاً برنامه‌هایشان در کنار هم همگن و منسجم باشد، اظهار داشت: اجرای این سند می‌تواند یکی از محورهای ارزیابی دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به این که باید ارزیابی درستی از عملکرد دستگاه‌ها به منظور سنجش میزان عملکرد آنان در جهت اهداف پیش بینی شده سند جامع ارتقا وضعیت زنان مازندران صورت گیرد، افزود: این ارزیابی به این منظور است که هر جا انحرافی در اجرا از اهداف ملاحظه شد، اصلاح گردد و به مسیر بازگردانده شود و سهم دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف ارتقا وضعیت بانوان احصاء شود و وضع موجود تغییر و ارتقا یابد.

در این جلسه سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از روند تدوین سند و برنامه‌های در دست تهیه ارائه کرد و افزود: سند تدوین و ابلاغ شده باید در عمل و با دقت پیاده و اجرا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.