پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند ارتقای وضعیت زنان مازندران به مرحله اجرا رسید

0

سمیه قاسمی طوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این سند با استفاده از ظرفیت کارشنسان حوزه های مختلف تهیه و تایید نهایی آن هم توسط ناظر ریاست جمهوری انجام شد و اداره کل امور بانوان استانداری مازندران هم اجرای آن را همانند تهیه و اخذ تایید به صورت جدی در دستور کار دارد.

وی توضیح داد : در این سند وضعیت زنان از ابعاد مختلف نظیر ازدواج و طلاق، بهداشت، ورزش، پیگیری آسیب های اجتماعی، مشارکت سیاسی و مدنی مورد بررسی قرار گرفته است و برنامه و چشم انداز آینده نیز در آن گنجانده شد .

این مسئول با اشاره به سفر یک روزه معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به مازندران ، گفت که سند ارتقای وضعیت زنان استان روز بیستم مهر ماه جاری در نشست شورای برنامه ریزی استان با حضور خانم ابتکار رونمایی می شود.

قاسمی طوسی اظهار داشت : با رونمایی از این سند، دستگاه های اجرایی می بایست بر اساس موارد در نظر گرفته شده در این سند برای انجام کارها در حوزه زنان فعالیت کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران همچنین برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری به استان را تشریح کرد و گفت : نشست با استاندار، بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان زنان، جلسه با زنان  کارآفرین و فعالان حوزه های مختلف، بازدید از کارگاه سفالگری نقشینه با مدیریت و فعالیت زنان سرپرست خانوار، بازدید از طرح هشت هکتاری پارک بانوان استان  و بازدید از زندان زنان در ساری از جمله برنامه های سفر یک روزه خانم ابتکار است.

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار از این جمعیت زنان هستند . 

همچنین ۳۷ هزار زن در ادارات دولتی مازندران مشغول به کار هستند .

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.