پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند آمایش برای دستگاه‌های اجرایی تبیین شود/ هشدار نسبت به خوش‌نشینی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری مازندران برگزار شد، با تاکید بر اجرای قوانین سند آمایش سرزمین در استان اظهار کرد: باید بین توسعه، تولید، رشد اقتصادی، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی تعادل برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌گذاری آمایش سرزمینی دستگاه‌های اجرایی تکلیف‌شان را نمی‌دانند، گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بعضا در بررسی پرونده‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد برخی نگاه‌های خارج از قانون دارند لازم است این دست از درخواست‌ها در دستگاه‌های اجرایی بررسی شوند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در سیاست‌گذاری‌های کلان برای یکبار هم شده باید تکلیف سند آمایش سرزمین در استان مشخص شود، افزود: باید بدانیم محور توسعه در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت کجاست.

این مسؤول سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را متولی اجرای سند آمایش سرزمین در مازندران دانست و ادامه داد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی باید با رفع تعارضات، محور توسعه استان متناسب با سند آمایش سرزمین پیاده‌سازی شود.

حسینی‌پور بر حضور دستگاه‌های نظارتی در تثبیت سیاست‌های سند آمایش سرزمین تاکید کرد و گفت: در بررسی برخی پرونده‌ها دیده می‌شود برخی سرمایه‌گذاران اهداف خود را پنهان کرده‌اند.

وی یادآور شد: لازم است ملزومات سند آمایش سرزمینی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بازنگری شود.

استاندار مازندران بر لزوم کارکرد دقیق کارگروه زیربنایی در استان تاکید کرد و افزود: در بحث توسعه مازندران باید کارکرد سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف مشخص شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم این استان به دور از نگاه تک‌محوری مسؤولان در سطح کلان باید به توسعه همه جانبه برسد، تصریح کرد: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی به سمت خوش‌نشینی رفته است لازم است توسعه اقتصادی مازندران مشخص شود.

حسینی‌پور افزود: «اگر قرار است در مازندران هر کسی دلش بخواهد کار انجام دهد باید در استان را ببندند.»

وی اشتغال‌زایی در مازندران را مهم دانست و گفت: مازندران دارای ذخایر معدنی است؛ اگر به لحاظ زیست محیطی ممنوعیت برداشت صادر می‌شود باید راه دیگری برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پیشنهاد شود.

استاندار مازندران با تاکید براینکه سند آمایش استان باید به درستی برای دستگاه‌های اجرایی تبیین شود، تصریح کرد: در توسعه صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصادی باید از کشورهای پیشرفته الگوگیری شود.

*از دست دادن زمین به صورت موریانه‌ای

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه اراضی مازندران طلا محسوب می‌شود، اظهار کرد: شعار ما توسعه اقتصادی است. اما در سند آمایش سرزمین باید تکلیف ما در توسعه استان مشخص باشد نه اینکه در کارگروه زیر بنایی به صورت موریانه‌ای زمین‌های استان را از دست بدهیم.

رضا علیخانی با تاکید بر اینکه در شهرداری‌ها طرح تفضیلی و درآمد پایدار باید به درستی ایجاد شود، گفت: در شهرداری ها نباید به ماده ۵ و ماده ۱۰۰ اکتفا کنیم.

وی دفاع از محیط زیست و منابع طبیعی را بر خود فرض دانست و گفت: اما در توسعه گردشگری، صنعتی، کشاورزی افزایش اشتغال باید تابع قوانین سند آمایش سرزمین باشد.

معاون عمرانی استانداری مازندران تشکیل کارگروه زیربنایی را برای پرونده‌های ویژه ضروری دانست و افزود: اینکه هر روز کارگروه زیربنایی در استان تشکیل شود نشان می‌دهد که در حال رفتن به قهقرا هستیم.

تدوین برنامه برای واگذاری زمین در مازندران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز شفاف سازی و مبارزه با فساد را شعار اصلی دولت عنوان کرد و گفت: با مشخص شدن خط قرمزهای استان( منابع طبیعی و محیط زیست) باید برنامه‌ای برای واگذاری زمین‌ها به منظور توسعه استان تدوین شود.

روح‌الله سلگی به زمین خواری در مازندران اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی  وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما حراست و صیانت از مازندران است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.