پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند آمایش آموزش عالی مازندران تدوین می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید خلاق میرنیا صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در دانشگاه مازندران با تبریک هفته تجلیل از اصحاب رسانه و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و رسانه‌ها به‌هنگام و بروز در ایفای نقش خود هستند.

وی افزود: رسانه‌ها در حیطه وظایف مدنی و حقوقی خود نظارت بر فعالیت دانشگاه مازندران داشته باشند و عملکرد دانشگاه را واکاوی کنند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه توسعه ناهنجار دانشگاه‌ها در کشور، آموزش عالی را با معضل جدی روبه‌رومواجه کرده است، افزود: متاسفانه دانشگاه‌های جدید در کشور صرفا مراکز مدرک‌سازی در کشور ایجاد کردند.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه آمایش آموزش عالی باید در کشور و استان ایجاد تا نارسایی‌ها در این حوزه از بین برود، گفت: متاسفانه بسیاری از مدارک صادر شده در آموزش عالی بیهوده بوده و افراد ناتوان تحویل جامعه داده شده است.

میرنیا با اشاره به اینکه باید جلوی اجحاف علوم و مدارک بی‌رویه را در کشور بگیریم، تصریح کرد: امیدواریم وزارت علوم بتواند آمایش آموزش عالی را با جدیت اجرایی کند تا کمک کار ارتقا سطح علمی جامعه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه مازندران از محدود دانشگاه‌های کشور بوده که از حیث توسعه کمی و کیفی دچار نقصان‌هایی بوده است، افزود: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه توسعه کمی و کیفی دانشگاه ایفای نقش کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه عملیات اجرایی 45 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دانشگاه مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: با استفاده از مدیریت ارزشی و انقلابی‌گری می‌توانیم با بی پولی و کمبود اعتبار پروژه‌ها و اقدامات را اجرایی کنیم.

در این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه دانشگاه مازندران تقدیر شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.