پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سنتی بودن معادن مازندران/ تشدید بازرسی‌ها از کارگاه‌های پرخطر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با هدف بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های پرخطر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، توکلی فرماندار نور، سمانه نوری رئیس اداره بازرسی کار اداره تعادن شهرستان، دیوسالار رئیس اداره تعاون کار و شاهوردیان بازرس کار شهرستان  در معدن زغال‌سنگ انارستان لاویج شهرستان نور بازدید کرده و وضعیت ایمنی این معدن و فعالیت شرکت بهره‌بردار آن را مورد بررسی قرار دادند.

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: تدوین آیین‌نامه‌های ایمنی در کارگاه‌ها با هدف پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی و ایمن سازی محیط کار است که در همه کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش آگاهی ایمنی در کارگاه‌ها پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: امروزه کسی نمی‌تواند بگوید که چیزی از ایمنی کار نمی‌داند، چرا که اطلاع‌رسانی و آموزش‌های گسترده‌ای در سال‌های متمادی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: بازدیدها از کارگاه‌های پرخطر در سال‌های اخیر توسط بازرسان کار تشدید شده و اعتقاد داریم موازین ایمنی باید به‌درستی در این کارگاه‌ها رعایت شود.

باقری با اشاره بر سنتی بودن معادن استان، تصریح کرد: شرایط ایمن در این معادن باید فراهم شود و توصیه‌های بازرسان کار در این کارگاه‌ها باید اجرا شود.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزش ایمنی برای تمامی کارگران در اجرای آیین‌نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و کارآموزان، به ‌کارگیری مسؤول ایمنی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه معدن از ضروریات است.

* تشدید بازرسی‌ها از کارگاه‌های پرخطر

سمانه نوری رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این بازدید طی سخنانی، گفت: تشدید بازرسی‌ها از کارگاه‌های پرخطر نشان از توجه ویژه به اهمیت موضوع صیانت از جان کارگران و کاهش حوادث ناشی از کار در این اداره کل دارد.

وی اجرای آیین‌نامه‌های ایمنی در کارگاه‌های سطح استان را ضروری دانست و افزود: رعایت قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظتی و بهداشتی به‌ویژه آیین‌نامه ایمنی معادن بسیار ضروری است.

 

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه کوچکترین سهل‌انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران‌ناپذیر شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عوامل سبب‌ساز رخدادهای منجر به آسیب‌های شغلی در معادن خفگی ناشی از گازگرفتگی و ریزش سقف کارگاه به دلیل نبود پایداری است.

نوری توجه به وضعیت استحکام بندی، لق‌گیری و انجام گازسنجی مستمر با دستگاه‌های کالیبره و به ‌روز را از موارد مهم پیشگیرانه عنوان کرد.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.