پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سلیلی: صحت انتخابات شورای 22 شهرستان مازندران تایید شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی سلیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباطات با روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی استان مازندران، اظهار کرد: جامعه بزرگ خبر تلاش ارزنده‌ای در افزایش مشارکت مردم داشته است.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران سه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شورای شهر و روستا برگزار شده است، گفت: در ۳ هزار روستا و 62 شهر انتخابات باشکوه برگزار شده است.

دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان مازندران درباره تکلیف انتخابات استان مازندران،گفت: باید به موضوع شوراها نگاه جدید‌تر داشته باشیم و قوانین مربوط به انتخابات شورا نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به گلایه‌های که مردم و برخی از کاندیداهای از روند تعیین و تایید صلاحیت‌ها دارند، گفت: برخی از اعضای شورای درباره شرح و ظایف شورا اطلاعات ندارند و انتظار است که مجلس انقلابی قوانین مربوط به شوراها را دقیق‌تر رصد کنند.

سلیلی با اعلام اینکه در 22 شهرستان بیش از ۴ هزار صندوق رای برنامه‌ریزی شده است، گفت: نزدیک به 6 هزار ناظر مردمی فعالیت داشته و با این حجم از نظارت امکان تخلف مهندسی شده و سیستماتیک را نمی‌‌دهد.

وی با اعلام اینکه انتخابات با مشارکت 60 و هفت دهم درصدی برگزاری شده است، گفت: اگر از ساعت اولیه روند رای گیری بر اساس اصول اجرایی می‌شد، میزان مشارکت قطع به یقین بالاتر از 60 درصد اتفاق می‌افتاد.

دبیر اجرایی هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان مازندران با اعلام اینکه اعتراضات زیادی نسبت به برگزاری انتخابات بوده است، گفت: یکی از اعتراضات که جدی است و موکول شده به هیأت نظارت مرکز که در انتخابات 200 روستاهای استان بیش از 125 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند که در این باره منتظر نظر مدیران مرکز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه بر این است که انتخاباتی که برگزار شده باید صیانت شود اما با بخشنامه‌های قانونی مواجه هستیم که باید بر اساس قانون نسبت به این موضوع ورود پیدا کنیم.

سلیلی با اعلام اینکه بعد از اتمام انتخابات در ساعت دو بامداد، شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و پس از آن آراء شورا شمارش شده است، گفت: شکایت‌های زیادی از سوی نامزدها  مطرح شده  و در جلسات شبانه‌روزی  و با در نظر گرفتن قوانین مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه برای تعیین تکلیف انتخابات نیازمند به رای دادگاه هستیم، گفت: هیأت نظارت برای هر اقدامی و تصمیم در روند انتخابات نیازمند اجازه قانونی هست.

سلیلی خاطرنشان کرد:  هیأت نظارت ما در 22 شهرستان استان مازندران صحت انتخابات در استان مازندران را تایید کرده است و این افتخار برای مردم استان مازندران ثبت شده است.

 /86004/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.