پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سقوط هوابرد در مازندران کشته بر جا گذاشت

0

احمد نهاوندی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این جوان ۲۸ ساله اهل کرج سوار هوابرد بود و به اشتباه در عمق کم آب ساحل سلمانشهر شیرجه زد.

وی با بیان اینکه این حادثه عصر دیروز سه شنبه در ساحل پلاژ مرکزی سلمانشهر رخ داد، افزود: در جریان شیرجه این جوان سرش به زمین برخورد کرد و در همان دقایق نخست فوت کرد.

فلای بورد یا هوا برد یکی از تجهیزات گردشگری مکمل جت اسکی است که آب را با فشار زیاد از درون لوله‌ای انعطاف‌پذیر از انتهای وسیله‌ای که به زیر پاهای شخص متصل است با سرعت پمپاژ می‌کند. این فشار آب همانند جت فرد را از سطح آب به هوا بلند می‌کند و به شخص اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایشی و شیرجه‌زدن را می‌دهد.

این وسیله ابتدا در مسابقات جهانی جت اسکی در چین در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و به طور رسمی از ماه می سال ۲۰۱۲ در دسترس عموم قرار گرفت.

هفدهم خرداد ماه سال جاری هم در جریان سقوط یک دستگاه پاراگلایدر در جمع مسافران و گردشگران ساحل گردشگری تنکابن ۱۵ نفر مجروح شده بودند که برای درمان به بیمارستان‌های چالوس و تنکابن منتقل شدند.

همچنین غرق یک جوان ۱۸ ساله در بیست و هفتم اردیبهشت در محدوده آب‌های ساحلی سلمانشهر نخستین قربانی دریای خزر در فصل شنای امسال بوده است.

شهرستان ۵۰ هزار نفری عباس آباد در غرب مازندران دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی و با داشتن مناظر مختلف طبیعی، گردشگری و آثار تاریخی همه سال میزبان میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.