پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سریال ادامه دار عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک تنکابن

0

جلسه شورای هماهنگی ترافیک از جمله جلسات مهم در شهرستان‌ها خصوصاً در غرب مازندران که یکی از مصوبات ان برای روان سازی ترافیک است و دستگاه‌های اجرایی مربوطه موظف به اجرای مصوبات آن هستند اما در شهرستان تنکابن این روند به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

در شهرستان تنکابن با وجود برگزاری منظم و مستمر جلسه شورای هماهنگی ترافیک، اجرای مصوبات آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به عبارتی هیچ اراده‌ای برای اجرای آن از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دیده نمی‌شود.

این موضوع بارها از سوی رئیس جلسه مطرح و بر ضرورت اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تاکید شده است اما گویا مدیران دستگاه‌ها یا نمایندگان مدیران اجرایی با خروج از جلسه تمامی موارد فوق را به بوته فراموشی می‌سپارند.

ادامه روند فعلی نه تنها برای مدیران دستگاه‌ها خوشایند نخواهد بود بلکه دود آن نیز به چشم مردم منطقه خواهد رفت.

اخراج نماینده شهرداری شیرود از جلسه شورای ترافیک شهرستان

در آخرین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تنکابن که عصر گذشته برگزار شد بار دیگر عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌ها جلسه را به حاشیه کشاند و تا جایی پیش رفت که منجر به اخراج نماینده شهرداری شیرود گردید.

حسن باقری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن که ریاست این جلسه را بر عهده داشت پس از آنکه نماینده شهرداری شیرود نسبت به اجرا یا عدم اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک در حوزه شهر شیرود ابراز بی اطلاعی نمود بلافاصله خواستار خروج وی از جلسه شد.

وی سپس با انتقاد شدید از عدم حضور برخی مدیران در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان گفت: برخی از مدیران نه تنها حضور کمرنگی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دارند بلکه در اجرای مصوبات نیز کوتاهی می‌کنند.

باقری افزود: برای اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ناگزیر هستیم رفتار خودمان را نسبت به برخی مدیران تغییر دهیم و آنها را نسبت به اهمیت موضوع آگاه سازیم.

وی با بیان اینکه چشم امید مردم به دست‌های توانمند مدیران شهرستان دوخته است، اظهار داشت: اینگونه جلسات باید خروجی لازم را داشته باشد تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

جلسه شورای هماهنگی ترافیک، خروجی ندارد

رئیس پلیس راهور شهرستان تنکابن با ابراز تأسف از اجرایی نشدن مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان گفت: متأسفانه موضوع ترافیک در این شهرستان برای برخی مدیران در اولویت برنامه‌ها قرار ندارد و مشکلات در این حوزه همچنان به قوت خود باقی است.

کیوان دلیلی افزود: هرس درختان جداول میانی خیابان‌ها و رنگ آمیزی خطوط راهنمایی و رانندگی و عابر پیاده و نصب تابلوهای هشدار دهنده از ابتدایی‌ترین مصوباتی است که اجرایی نشده و باید دستگاه‌های مربوطه تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مراکز پرتردد در سطح شهر مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: بانک‌ها و داروخانه‌ها دو مرکز پرترددی هستند که بسیار مشکل ساز شده‌اند و جانمایی آنها بدون هماهنگی صورت گرفته است.

دلیلی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ده جلسه پیرامون موضوعات ترافیکی در شهر نشتارود گذاشته شد اما هیچ اقدامی جهت رفع مشکلات صورت نگرفته و ادامه این روند غیر قابل قبول است.

وی در پایان خواستار برگزاری جلسه شورای هماهنگی ترافیک، ویژه شهر نشتارود شد و پیشنهاد داد که زمان برگزاری جلسه را به بعد از وقت اداری موکول شود تا با حضور حداکثری مدیران بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

مردم تاوان کوتاهی برخی مدیران را می‌دهند

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم نباید تاوان کوتاهی برخی مدیران را بپردازند، گفت: اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستیم باید جلوی این شرایط را بگیریم تا آنها بیش از این متضرر نشوند.

تقی پزشکی افزود: برای ایجاد دو دوربرگردان استاندارد و ایمن در محور کمربندی که می‌تواند در کاهش تصادفات بسیار تأثیر گذار باشد هزینه‌ای نجومی اعلام کرده‌اند و هیچ دستگاهی قادر به اجرای آن نیست.

وی به اصلاح هندسی ورودی ضلع غربی کمربندی تنکابن اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری تنکابن در کمتر از ۴۵ روز این کار را انجام داد و باید سایر دستگاه‌ها نیز اینگونه عمل کنند تا شاهد تصادفات کمتری در این شهرستان باشیم.

پزشکی خاطرنشان کرد: حفاری‌های بدون هماهنگی برخی دستگاه‌ها و پارک خودرو در پیاده راه‌ها توسط نمایشگاه داران و تاکسی تلفنی‌ها بر مشکلات ترافیکی این شهرستان افزوده و باید مصوبات پیرامون این موضوعات هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی بر ضرورت ارتقا فرهنگ ترافیکی در شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: بخشی از این مشکلات نیز مربوط به پایین بودن فرهنگ ترافیکی مردم منطقه است که باید در جهت ارتقای آن تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

لازم به یادآوری است که از ۲۰ مصوبه جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تنکابن تنها سه مصوبه اجرایی شده که بسیار نگران کننده است و باید این روند هر چه سریع‌تر تغییر یابد و خبرنگار ایرنا نیز تا حصول نتیجه مطلوب این موضوع را پیگیری می‌نماید.

شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/ ‏۷۵۱۳/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.