پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرگردانی دانشجویان ساروی

0

ساری تنها مرکز استان کشور است که فاقد دانشگاه جامع می‌باشد.به علت نبود دانشگاه جامع در ساری، دانشجویان ساروی در گروه‌های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و زبان‌های خارجی هر روز به شهرهای بابلسر، بابل، آمل و بهشهر در رفت و آمد می‌باشند و یا بعضا استان‌های دیگر را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌نمایند.

به دانشجویان ساروی در این شهرها خوابگاه تعلق نمی‌گیرد و هر روز مجبور هستند این مسافت را رفت و ‌آمد نمایند.

عدم سرویس‌دهی مناسب، نبودن مکان مشخص برای انتظار سرویس برای عزیمت به این شهرها باعث می‌شود، تا دانشجویان ساروی در زیر باران و گرمای آفتاب منتظر سرویس باشند و یا با ماشین‌های خطی و اسنپ این مسیرها را رفت آمد نمایند.

هزینه سنگین رفت و آمد، اتلاف زیاد وقت، خطرات جاده‌ای، نگرانی از دیر رسیدن به کلاس درس و تحمل اوقات تلخی اساتید، نگرانی بابت نبودن سرویس، موقع برگشت به خصوص در غروب، تحمل گرما و سرما از دیگر چالش‌های دانشجویان ساروی می‌باشد.

گرچه از وجود دانشگاه در شهرهای یاد شده استقبال می‌نماییم، انتظار است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسؤلین استان در راستای مصوبات متعدد دولت برای استقرار دانشگاه جامع ساری قدم های اساسی و عملی بردارند.

طبق آمار ۴ درصد دانش آموزان رشته های کشاورزی را انتخاب می‌نمایند و ۸ در صد دانشگاه علوم پزشکی.

عملا دانش آموزان ساری در ۸۸ درصد رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، زبان خارجه و هنر شانسی برای انتخاب رشته در شهرشان که مرکز استان است ندارند.

به علت مخالفت ماشین‌های خطی بابلسر، بابل و… که روبروی شرکت برق منطقه‌ای اقدام به سوار نمودند مسافران می‌نمایند، دانشجویان مجبور شدند محل ایستگاه سوار شدن را تغییر دهند. مدتی در ابتدای خیابان شهید آملی و الان روبروی شرکت توضیح فرآورده‌های نفتی ساری بعد میدان امام منتظر سرویس هستند.

دانشجویان که نخبگان بک جامعه هستند و با فراغت باید تحصیل کنند حتی یک ایستگاه مناسب برای سوار شدن  سرویس ندارند و دائم نگران رفت و آمد خود به دانشگاه هستند.  در سرما و گرما و زیر باران منتظر سرویس بمانند و یا با هزینه گزاف بوسیله اسنپ و ماشین های خطی رفت و آمد نمایند. لازم به توضیح است دانشجویان کرایه مینی بوس ها را پرداخت می کنند و گرنه دانشگاه اقدام به سرویس دهی آنها نمی نماید.  با توجه به اینکه اکثر دانشجویان دختر هستند این مشکلات برای آنها مضاعف است و خانواده ها همیشه دچار نگرانی و تشویش هستند.

متاسفانه هیچگونه چاره اندیشی برای ایاب و ذهاب دانشجویان ساروی به دانشگاه‌های شهرهای اطراف نمی‌شود.

مشکل اصلی این اتفاقات نبود دانشکاه جامع در مرکز استان می.باشد در صورتی که تمام مراکز استان دارای دانشگاه جامع و بعضا دانشگاه تخصصی برخوردار می‌باشند.

آقای فرماندار، آقای شهردار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اندکی به فکر دانشجویان ساروی باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.