پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران معرفی شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امروز مراسم معارفه سرپرست آموزش و پرورش مازندران باحضور مصطفی عطاران مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان سا‌ری برگزار شد.

مصطفی عابدی از ۲۴ فروردین ماه امسال به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش منصوب شد که بعد از دوره مدیریتی خیلی کوتاه از آموزش و پرورش مازندران رفت.

حسین کمالی طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش مازندران منصوب شد.

حسین کمالی، سرپرستی معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع این اداره‌کل را بر عهده دارد.

مصطفی عطاران مشاور وزیر آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست مگر اینکه در چهار رکن منابع انسانی، برنامه‌ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و بخش مادی تحول ایجاد شود، همچنین می‌توان اشاره کرد که سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از سیاست­‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا(ص) است و پیامبر­اسلام(ص) تربیت را از خویش و خویشاوندانش آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روزهای هجرت همت گمارد که این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

مصطفی عابدی مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران نیز به جایگاه آموزش و پرورش در تشکیل و ساختار یک جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه و سازمان بوده که باید به نقش آن توجه شود، تزکیه مقدم بر تعلم است، هزینه‌کردن و وقت گذاشتن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده و منجر به توسعه، پیشرفت و تحول در کشور خواهد شد.

وی افزود: ارج و ارزش انسان به این صندلی‌های مدیریت نیست، بلکه به ارزش کار و فعالیتی است که انجام می دهد. در شرایط حساس و بحرانی این پست را تحویل گرفتم و با برنامه مداری و تمرکز بر اجرای سند تحول برنامه‌های خود را پیش بردم، همچنین با تشکیل حلقه‌های بهبود کیفیت فعالیت‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کردم.

حسین کمالی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی بسیار زیادی در آموزش و پرورش داریم که باید از این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی نهایت استفاده را داشته باشیم، افزود: امروز به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی مکلف به اجرای مطلوب سند تحول بنیادین هستیم.

وی افزود: تمام تلاش و توان خود را بر ایجاد فضایی ارام و همدل در بین فرهنگیان انجام خواهیم داد و در این راستا تلاش می‌کنیم چتر آموزش و پرورش را گسترده و از نظرات همه علاقمندان به تعلیم و تربیت در استان و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بهره ببریم.

سرپرست آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا فرهنگیان استان مازندران آثار ماندگاری از ایثار و گذشت خویش را بر جای نهاده‌اند که در تاریخ آموزش و پرورش بی مانند بوده است.

کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل برای بهبود امور در جوامع به شمار می‌آید، یادآور شد: هر فردی در هر سطحی از جامعه که باشد نیازمند آموزش و کسب مهارت‌های لازم است و این مهم یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌آید.

گفتنی است ،در پایان این مراسم از زحمات مصطفی عابدی مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران تقدیر شد و ابلاغ سرپرستی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران توسط عطاران مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به حسین کمالی اعطا شد.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.