پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه گذاری در حوزه مسکن اولویت کار شورای اسلامی شهر چالوس/استقبال از بلندمرتبه سازی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، صابر سام دلیری طی مصاحبه تصویری و انتشار در فضای مجازی از معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل شهری، مدیرکل فنی در مرحله آخر تصمیم‌گیری بابت افزایش حدود اختیارات کمیسیون ماده ۵ تقدیر و تشکر کرد و گفت: در بحث تراکم و ارتفاع سازی در آینده نزدیک اختیاراتی به شهرداری چالوس اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در اولویت کار شورای اسلامی شهر چالوس است، افزود: افتتاح فاز دوم آزادراه چالوس ورود حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران در بخش مسکن به شهر چالوس را نشان می‌دهد.

سام‌دلیری با بیان اینکه نخستین شهرداری هستیم که می‌توانیم ۶ تا ۷ هزار متر پروانه صادر کنیم، گفت: این موضوع به جذب سرمایه‌گذار کمک خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس به گران‌بها بودن زمین در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: حفظ کاربری‌های کشاورزی، باغات و سرانه‌هایی که شهرداری دارد در اولویت کارها است، اما انتظار داریم در ارتفاع سازی به ما کمک کنند تا از این زمین‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی با بیان اینکه بازنگری در طرح تفصیلی را داریم، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی طرح تفصیلی است و امیدواریم این اقدام به زودی به نتیجه برسد تا بلاتکلیفی برخی زمین‌ها در دوره ۱۰ تا ۱۲ ساله مشخص شود.

سام‌دلیری به تجربه‌ای در دوره گذشته و علنی بودن جلسات شورا اشاره و بیان کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر چالوس جز معدود شوراهایی بود که جلسات را به صورت علنی با حضور شهروندان و خبرنگاران برگزار می‌کردند و در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی ۲ سال این موضوع به وقفه افتاد که با هماهنگی‌های لازم اقدامات لازم برای برگزاری جلسات به صورت علنی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای دوره ششم به طراحی برنامه‌های دوره گذشته اعتماد کردند، گفت: با حل معضلات موجود در همان مسیر، تاکنون رضایت نسبی مردم در این دوره به دست آمده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس به پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌ها در شهر چالوس اشاره کرد و افزود: در یک ماه آینده پروژه‌های بزرگ به هدف خواهد رسید.

وی به معضل ترافیک در چالوس اشاره کرد و ادامه داد: آزادسازی رینگ‌ها برای رفع معضل ترافیک جز اهداف شورای دوره ششم است.

سام‌دلیری با بیان اینکه فراخوان سرمایه گذاری برای بیوگاز انجام شده است، اظهار کرد: در روزهای آینده طبق فراخوان، شرکت‌ها و برندهای معتبر در حوزه بیوگاز می‌توانند حضور پیدا کنند.

به گزارش فارس؛ ساخت‌وساز در غرب مازندران قصه‌ی پرغصه‌ای که از سالیان دور همواره وجود داشته است، در حال حاضر بلندمرتبه‌سازی در وضعیت کنونی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به مشکلات شهرستان‌ها می‌افزاید، فقدان برخورداری از تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، محدودیت انرژی همچون آب و برق، ضعف بزرگی است که قبل از  اقدام به بلندمرتبه‌سازی باید به آن توجه شود.

 اینکه بدون توجه به توان محیطی و زیرساخت‌های خدماتی تصمیم بر بلندمرتبه‌سازی در شهرستان گرفته می‌شود با آسیب جدی همچون سوختن برج رامیلا، بحران کم‌آبی در برخی مناطق چالوس، افزایش جمعیت و ناهمخوانی زیرساخت با این میزان جمعیت و مواردی از این دست مواجه خواهیم شد.

حال با استقبال رئیس شورا از سرمایه‌گذاری و ارتفاع‌سازی در بخش مسکن و همچنین قیمت افسارگسیخته ویلاها در آینده‌ای نزدیک بومی‌ها مستاجر و یا سرایدار خوش‌نشینان خواهند شد.

 

 

 /۸۶۰۶۱/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.