پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری 41 میلیون دلاری خارجی در مازندران/ افزایش تولید واحدهای صنعتی با دوشیفته کردن

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن‌خیریان‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه تحقق شعار سال در استانداری مازندران، اظهار کرد: اطلاعات جدیدی از واحدهای راکد استان مازندران تهیه و فرمانداران هم در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

وی با اعلام اینکه پس از بررسی‌های انجام شده ۱۹۲ واحد در اختیار بانک‌ها بوده است،گفت: با پیگیری انجام شده ۱۳۵ واحد از تملک بانک‌ها خارج شده اما تاکید داریم که مدیران بانک‌ها همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای که از تملک بانک خارج شده هنوز احیا و فعال‌سازی نشده است، یکی از مصادیق رشد تولید همین موضوع است.

وی اضافه کرد: برخی از واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان مازندران با مشکلاتی همراه است که نیاز است بروکراسی اداری حاکم کاهش پیدا کرده و این واحدها راه‌اندازی شود.

خیریان‌پور با اشاره به مشکلاتی که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، افزود: افرادی در نواحی صنعتی استان مازندران زمین در اختیار گرفته و اقدام نکردند البته سال گذشته ۵۰ هکتار از نواحی صنعتی آزاد شده اما درخواست داریم که فرمانداران، دستگاه صمت و شرکت شهرک صنعتی تمرکز داشته باشند که کمیته افزایش تولید را داشته باشیم و پیگیر آزادسازی این زمین‌ها باشند.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف موافقت‌های اصولی صادر شده در سازمان صمت شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تمرکز داشته باشند و لیست دقیق این واحدها را تهیه و در اختیار استانداری قرار داده تا از طریق فرمانداری‌ها پیگیر این موضوع باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه برای تحقق شعار سال نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ در استان مازندران داریم، گفت: زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بالای ۴ تا ۵ میلیارد تومانی فراهم شود.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۱ میلیون دلاری در استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خیریان پور با اعلام اینکه ظرفیت تولیدی برخی از واحدهای صنعتی در استان مازندران قابلیت افزایش تولید را دارند، گفت: شناسایی و دو شیفته‌کردن فعالیت این واحدها در دستور کار قرار گیرد.

 /۸۶۰۰۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.