پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سردار باقررزاده: برخی در کشور دنبال مانع تراشی برای ترویج اندیشه‌های انقلاب هستند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سردار محمد باقرزاده امروز در همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد و اختتامیه جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف در سالن آمفی تیاتر شهیدکدخدایی دانشگاه مازندران در بابلسر اظهار داشت: مازندرانی‌ها نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشتند و برگزاری این همایش یادآور یاد و خاطرات روزهای آزادسازی سوسنگرد است.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از استان‌هایی که نقش تاثیرگذاری در بحث آزادسازی سوسنگرد داشته مازندران و رزمندگان مازندرانی بوده است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: مردم مازندران در بازسازی مناطق مختلف از جمله عتبات عالیات پیشگام و پیشتاز هستند و سابقه طولانی در این مهم دارند.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی سوسنگرد از فرامین امام راحل بود افزود: بنی صدر مخالف عملیات آزادسازی بود و اکنون در برخی مواقع شاهد مانع تراشی‌های برابر اندیشه‌های انقلاب هستیم.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: آزادسازی سوسنگرد نمونه بارزی از وحدت و همدلی میان اقشار مختلف مردم ایران برای آزادسازی یک منطقه از خاک ایران از اشغال دشمن بوده و همه باید تلاش کنند تا این روحیه در میان نسل کنونی انقلاب ترویج شود.

باقرزاده افزود: تمام تلاش دشمن ضربه وارد کردن به باورها و اعتقاد مردم ما بوده و برگزاری این همایش‌ها و بیان دستاوردهای انقلاب و ذکر خاطرات دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ اتحاد و همدلی در جامعه دارد.

وی گفت: بسیاری از شهدا و رزمندگان آزادسازی سوسنگرد از شهادت خود با خبر بودند و با علم به اینکه مسیری که برای آزادسازی خاک خود از دست اجانب در پیش گرفته‌اند شاید بازگشتی نداشته باشد اما با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند و ذره‌ای از باورها و اعتقادات خود عقب نکشیدند.

بازسازی دو هزار واحد مسکونی سوسنگرد توسط مازنی‌ها

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این همایش اظهار داشت: بیش از دو هزار واحد مسکونی و اداری سوسنگرد با اعتبار 300 میلیون تومان معادل 350 میلیارد تومان اعتبار در مدت 19 ماه با همیاری مازندرانی‌ها بازسازی شد.

وی به جشنواره ادبی داستان کوتاه یوسف اشاره کرد و گفت: 47 اثر از 21 نویسنده به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که شکست حصر سوسنگرد را به بازسازی ارتقا دهیم زیرا مازندرانی‌ها با تلاش نماینده ولی‌فقیه و مسئولان وقت کار بازسازی را انجام دادند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.