پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«سرخ رود» پایلوت بلندمرتبه سازی در مازندران

0

محسن کبود فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معرفی سرخ رود پایلوت بلند مرتبه سازی در استان اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در حوزه شهرسازی، تصویب طرح تفصیلی و طرح جامع شهری است زیرا قبلاً ۲۶ طبقه تراکم داده می‌شد و بعد از طرح تفصیلی به هفت الی هشت طبقه رسید اما از بهمن ماه سال گذشته طی مکاتبه با وزارتخانه توانستیم با تصویب طرح، سرخ رود را به عنوان پایلوت بلند مرتبه سازی در استان معرفی کنیم که می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای توسعه شهری و منابع در آمدی برای شهرداری باشد.

وی افزود: برای این کار مشاور انتخاب شده و جلساتی با مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل شورای عالی شهرسازی وزارت خانه برگزارشده است.

حل مشکل زباله نیازمند مدیریت واحد است

وی زباله را یکی از مشکلات مشترک تمامی شهرهای استان دانست و با تاکید بر یکپارچه کردن مدیریت زباله گفت: زباله نیاز به مدیریت واحد دارد و اگر قرار باشد مکان آلوده داشته باشیم چرا تمام شهرهای استان آلوده باشند و این مشکل این حل نخواهد شد مگراینکه مدیریت پسماند واحد باشد.

شهردار سرخ رود با اشاره به موفقیت این طرح در دیگر استان‌ها گفت: استان‌های همجوار با این نوع مدیریت خوب کار کرده و موفق هم بودند.

کبود فیروزجایی زباله سرخ رود را در روزهای عادی حدود پنج تن اعلام و افزود در ایام پیک مسافر زباله به حدود ۳۵ تن می‌رسد که زنگ خطری برای ماست و مدیران بالا دستی نباید شهرهای ساحلی را به صورت منطقه‌ای و جزیره‌ای ببینند بلکه به صورت کلان وبا اعتبارات بالا دستی نگاه کنند.

شهردار سرخ رود وجود کوچه‌های خاکی را در شأن یک شهر ساحل گردشگری ندانست و با ابراز تأسف از وجود کوچه‌های خاکی اظهار داشت: لازمه اولین شهر توریستی نظافت و آسفالت است ونباید جمع شدن آب وسیلاب داشته باشیم از بدو ورود تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و انتظار می‌رود کارهای بیشتری انجام شود.

وی با اظهار اینکه سه میلیارد تومان برای آسفالت معابر درنظر گرفتیم که به دو برابر افزایش خواهد داشت، گفت: کوچه‌های شهر شناسنامه آن شهر هستند وباید تمام کوچه‌ها آسفالت شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که مغفول مانده کمربندی شهید سردار سلیمانی است که باید اجرایی شود.

کد خبر 4939806
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.