پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سبزه ها را در خانه گره بزنیم/ ورودی های شهری و روستایی مسدود است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: رفتن به دل طبیعت در روز سیزده‌بدر رسمی کهن و دیرینه در میان اقوام ایرانی است اما امسال با توجه به شیوع کرونا، لازم است با ماندن در خانه به پویش مقابله با کرونا و سلامت بپیوندیم.

چند صباحی است ویروس کرونا مهمان ناخوانده این روزهای مردم ایران و جهان شده است و همه ما دوران سخت و دلهره‌آوری را تجربه می‌کنیم وسال جدید را نیز بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته پشت سر می‌گذاریم.

به تأکید مردم و مسئولان در مدت شیوع کرونا باید با ماندن در خانه سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنیم، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو باخبرنگاران با تأکید برماندن در خانه در روز ۱۳ فروردین و روزهای کرونایی تأکید می‌کند باید بیاموزیم در دو الی سه ماه آینده سبک زندگی جدیدی را انتخاب کنیم و آن را ادامه دهیم.

وی افزود: باور داشته باشیم به همراه خانواده در محیطی کاملاً قرنطینه و ایزوله زندگی کنیم زیرا ویروس در همه ممکن است باشد، پس امسال سبزه‌ها را خانه‌هایمان گره بزنیم و کرونا را شکست دهیم.

وی افزود: برای دورهمی سیزده‌بدر و شوق حضور در کنار هم برای تفریح و خوش‌گذرانی و رهایی از خستگی و لذت بردن از طبیعت را به زمانی که کرونا را شکست دادیم، موکول کنیم.

موسوی ادامه داد: شاید برخی افراد هنوز نمی‌دانند ویروس کرونا چه میزان خطرناک است، بسیاری فکر می‌کنند ممکن است دچار بیماری نشوند، این مسائل باعث می‌شود که آن‌ها علاوه بر صدمه زدن به خودشان انتقال‌دهنده ویروس نیز باشند.

حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز می‌گوید: اگر برای برگزاری آئین سیزدهمین روز نوروز وارد پارک‌ها و بوستان‌ها شویم، ممکن است انتقال‌دهنده بیماری باشیم زیرا آمارها حکایت از آن دارد که انتقال ویروس در تفرجگاه‌ها بالا است پس باید در خانه ماند تا سلامت خود و خانواده به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد: ماندن در خانه یعنی اینکه می‌خواهیم از شادی زودگذر بگذریم تا سلامت مردم سرزمینمان تضمین شود و حلقه گسترش ویروس کرونا را قطع کنیم.

روحانی زاده یادآور شد: مراجعه بالا به مراکز بهداشتی و درمانی منجر به خستگی کادر درمان شده است و این عوامل می‌تواند آسیب‌های بیشتری به مردم و کادر درمانی وارد کند از این رو برای قطع زنجیره کرونا راهی جز در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی وجود ندارد.

هم‌زمان با روز طبیعت ورودی کلیه تفرجگاه‌ها و بوستان‌های مازندران مسدود شده است و مسئولان امر تأکید می‌کنند مردم در خانه بمانند، فرماندار جویبار با اشاره به اینکه از تردد در پارک‌ها، مراتع و نوار ساحلی در روز طبیعت در شهرستان جویبار جلوگیری خواهد شد، گفت: با توجه به تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از تردد شهروندان در اماکن تفریحی و گردشگری شامل پارک‌ها، مراتع و نوار ساحلی در روز طبیعت جلوگیری خواهد شد.

تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها

سید علی اسد افزود: هم‌زمان با انجام مأموریت‌های محوله در راستای کمک به حفظ سلامت عمومی جامعه از تردد در مراتع و نوار ساحلی که باهدف تفریح و سرگرمی انجام می‌شود، خصوصاً در روز طبیعت به‌طور قاطع ممانعت می‌شود.

وی همچنین از تعطیلی طرح تفریحی و گردشگری چپکرود از ابتدای فراگیر شدن ویروس کرونا در شهرستان جویبار خبر داد.

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه تلاش کادر پزشکی و درمانی و اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سبب کاهش انتقال و سرایت کرونا ویروس شده است گفت: در این راستا با کنترل مبادی ورودی شهرستان رامسر و تعطیلی اصناف و ادارات و مشارکت مردمی موفق عمل کردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر با انتقاد از ترددهای غیرضروری برخی شهروندان خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم برخی شهروندان با بی توجهی به هشدارها در بلوار معلم، باغ ۳۳ هکتاری و سواحل در حال قدم زدن هستند که این امر برخلاف اخلاق انسانی بوده و جان بی‌گناهان و کادر بهداشت و درمان را به خطر می‌اندازند.

محمد آزاد تصریح کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که با قاطعیت انجام شد از ورود خودروهای پلاک غریبه جلوگیری شد و انتظار می‌رود شهروندان نیز با خودداری از ترددهای غیرضروری در این امر ما را یاری کرده تا هر چه زودتر شاهد شکست کرونا باشیم.

فرماندار رامسر با تأکید بر اینکه در روز طبیعت تمامی ورودی‌های جواهرده، دالخانی، اربه کله، ازارک، جاده پتک و لیماکش، قلعه مارکوه، سواحل و تفرجگاه‌ها مسدود است، گفت: با توجه به اینکه سرعت انتقال ویروس کرونا در نواحی سرد و ییلاقی نسبتاً بالاتر است،جهت پیشگیری از هرگونه تجمع تمامی محورهای شهری و روستایی در روز طبیعت مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، وقتی پزشکان و تیم‌های مختلف کادر درمانی شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا برابر تهاجم ویروس خطرناک کرونا باجان خود سدی بسازند بی‌انصافی است برای شادی زودگذر و لحظه‌ای به‌جای در خانه ماندن و کمک به آنان، روانه طبیعت شویم تا سبزه ایگره زنیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.