پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سایه کم‌توجهی استاندار مازندران روی پروژه میدان‌بار ساری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سفر احمد حسین‌زادگان به شهرستان آمل و بازدید از پروژه‌های این شهرستان و قول تامین اعتبار برای برخی از پروژه‌ها را به فال نیک گرفته و این را نشانه مسؤولیت‌پذیری تلقی کرده و از این بابت خرسندیم.

اما در مسیر عبور استاندار مازندران از خروجی شهر ساری پروژه‌ای تحت عنوان میدان بار ساری قرار دارد که از سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شده است.

این پروژه از این جهت حائز اهمیت است که به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیکی مرکز استان مازندران محسوب شده و در زمان عرضه محصولات باغی یکی از چالش‌های تردد مسافران و مردم شهر ساری است.

از این جهت پای استاندار مازندران را در این گزارش به این پروژه باز کردیم چون حسین‌زادگان در مقطعی فرماندار شهر ساری بوده و در جریان کامل روند اجرای این پروژه قرار دارد.

 از طرفی دیگر هم زمانی که فرماندار ساری بنای توقف فعالیت میدان بار فعلی را داشته بنا به دلائل نامعلومی روند پیگیری‌های عباسعلی رضایی نیز متوقف شده است.

فرماندار مرکز مازندران در مقطعی قول پیگیری و پلمپ میدان بار ساری را نیز مطرح کرده است.

رضایی در جلسه شورای اداری روز ۹ شهریور سال ۱۳۸۹ اعلام کرده است مهلت جابه‌جایی میدان بار ساری را که پایان همان سال اعلام کرده است.

مخاطبان خبرگزاری فارس نیز بارها مشکلات فعالیت میدان‌بار کنونی ساری، ایجاد ترافیک و وضعیت انتقال میدان‌بار به جاده ساری-قائمشهر را در سامانه فارس‌من ثبت کردند که خبرگزاری فارس آن را پیگیری کرده که نمونه آن در سال ۹۸ (رضایی: میدان تره‌بار ساری طی ۶ ماه آینده باید جابجا شود) است.

در مدت زمان تعیین شده تغییری در روند ساختار فعالیت میدان بار ایجاد نشده و قول فرماندار ساری برای جابه جایی میدان بار ساری به جایی نرسیده است.

با توجه به اینکه فرماندار ساری در زمان تعیین ضرب‌العجل حتی از مسؤولان دادگستری در جلسه شورای اداری دعوت به عمل آورده و همه جوانب قانونی آن را نیز دیده است با وجود گذشت نزدیک به یک  سال و نیم از وعده میدان بار هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیافته و این موضوع نشان می‌دهد که بحث خروج میدان از کمربندی ساری از حوزه مسؤولیتی فرماندار ساری خارج شده است.

به تبع مسؤول بالادستی فرماندار مرکز استان، حسین‌زادگان استاندار مازندارن است که به دلیل اشتغال در فرمانداری ساری در زمان دولت تدبیر و امید و پیش از آن اطلاعات کافی در این حوزه دارد.

با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی پروژه میدان بار ساری، استانداری که این روزها خودش را پای کار دانسته و به شدت دغدغه‌مند نشان می‌دهد در مسیر راه ساری به آمل یا دیگر شهرهای استان وضعیت میدان بار ساری را مورد بررسی و برای به ثمر رساندن این پروژه آستین همت بالا بزند و یادگاری مناسبی از خودش در روزهای پایانی مسؤولیت استانداری به جای بگذارد.

ساری مرکز استان مازندران است و همه مدیران استانی حداقل در ظاهر دغدغه توسعه شهر ساری را دارند،اصلا هم محل اشکال نیست که استاندار یک بار هم شده برای توسعه فعالیت شهرش آستین همت بالا بزند و برای جلب رضایتمندی همشهریان خویش نگاهی به وضعیت این پروژه و درباره دلائل توقف و عدم بهره‌برداری آن تحقیق و تفحص کند و راهکارهای لازم ارائه دهد.

البته قابل ذکر است که از جابجایی میدان بار تنها شهروندان ساروی منتفع نمی‌شوند چه بسیار مسافرانی که از مناطق شرقی کشور در ترافیک طولانی مدت آن به دلیل انتقال مرکبات و محصولات باغی دچار مشکل شدند و در صورت کم توجهی به آن در روزهای آینده هم تاریخ ترافیک پرسر و  صدای ساری تکرار می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.