پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سایه سقوط بالای سر رایکا بابل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، این تیم درحالی ۲۱ هفته از رقابت های فوتبال دسته اول را پشت سر گذاشت که تاکنون موفق شده ۱۸ امتیاز از این بازی ها کسب کند و میانگین امتیاز برای هر بازی کمتر از یک است و برای بقاء در دسته اول حداقل باید از ۱۳ بازی آینده ۱۵ امتیاز به دست آورد تا شاید بتواند با ناکامی تیم های بالاسری و چاشنی شانس ،حداقل فصل آینده را در لیگ یک بماند.
سایه سقوط
تیم رایکا در حالی همچنان سایه سقوط را در کمرکش رقابت های لیگ دسته اول بالاسر خود دارد که در این مدت  چهار سرمربی و دو مدیرعامل را تجربه کرد  و سرمایه گذاران جوان این تیم نیز در کوران ابتدایی رقابت ها دلیل آنچه که مشکلات مالی اعلام شده بود در زندان به سر می برند و نمایندگان این سرمایه گذاران تیم را اداره می کنند و تاکنون نیز نتوانستند همانند تیم سابق خونه به خونه بابل نتیجه در خوری را کسب کنند و ادامه این رویه می تواند تیم را به دسته پایین تر سوق دهد.
اگرچه با کمک نمایندگان سرمایه گذار و پرداخت بخشی از بدهی بازیکنان سابق تیم توانست از محروم شدن  پنجره نقل و انتقال رهایی یابد، ولی نبود مدیریت منسجم و تغییرات مکرر مدیرعامل و سرپرست تیم در این مدت باعث شد تا برخی از بازیکنان قبای خروج را بپوشند و بازیکنان جدید نیز نتوانستند تاکنون با تیم جفت وجور شوند.
تغییرات مکرر ضربه بر پیکره تیم 
یک کارشناس فوتبالی در مازندران تغییر مکرر مدیریتی و کادر فنی را مهمترین مشکل تیم رایکا بابل می داند و معتقد است که به دلیل نبود مالکان تیم و اداره باشگاه از سوی نمایندگان آن هم با دست خالی ، باعث شده تا تیم تغییرات مکرر را در بدنه مدیریتی و کادر فنی شاهد باشد.
محسن حسن زاده در گفت و گو با خبرنگارایرنا می گوید: باشگاههایی می توانند در فوتبال نتیجه بگیرند که از ثبات مدیریتی و کادر فنی برخوردار باشند و این درحالیست که این شرایط از ابتدای فصل در تیم رایکا وجود نداشت و تاکنون چهار سرمربی به خود دیده و هر یک از مربیان تفکرات جدیدی را به تیم وارد کردند که حتی بازیکنان را دچار سردرگمی کردند.
وی خاطرنشان کرد: بازی لیگ یک نسبت به لیگ برتر به دلیل این که تیم ها برای صعود و یا سقوط می جنگند، هر بازی نسبت به بازی قبلی سخت تر می شود و این رقابت ها در نیم فصل دوم که تا حدودی چهره تیم های سقوط کننده مشخص می شود، سنگین تر خواهد شد و تیمی می تواند خود را  از سقوط نجات و یا صعود به لیگ برتر داشته باشد که ضمن بازی هوشیارانه و انگیزه سازی در بازیکنان از ثبات مدیریتی و فنی باید برخوردار شود.
حسن زاده اضافه کرد: نباید به امید بازی های خانگی و شانس برنامه ریزی کرد و تمام وقت بازیکنان و کادر فنی رایکا از این پس باید از دست ندادن امتیاز در خارج از خانه و امتیاز گیری در بازی های خانگی باشد و هیچ تیمی را نباید دست کم بگیرند. 
وی اظهارداشت: اگرچه اظهارنظر قطعی برای سقوط تیم ها با وجود این که ۱۳ تا ۱۴ بازی لیگ همچنان باقی و هر اتفاقی می تواند رخ بدهد، ولی شواهد فعلی نشان می دهد که تیم ها نسبت به نیم فصل اول بازی بهتری از خود نشان می دهند و تیم رایکا برای ماندن در لیگ حداقل باید ۱۸ تا ۲۰ امتیاز بگیرد.
وی برای صدق ادعای خود به تیم خونه به خونه سابق اشاره می کند که سه سال قبل در حالی که همگان با توجه به این که تیم در صدر جدول بود، انتظار داشتند قطعا این تیم یکی گزینه های اصلی لیگ برتری است، با چند اشتباه مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان این شانس را از خود گرفت و حتی این حادثه دو سال متوالی برای این تیم تکرار شد.
حسن زاده اظهارداشت: در سال جاری این شرایط برای رایکا ( خونه به خونه سابق) برعکس شد به گونه ای که در قعر جدول و یکی از گزینه های سقوط قرار دارد و باید تمام تلاش خود را برای حداقل بقاء انجام دهد و همه ما باید به این تیم مازنی کمک کنیم از مدیران ارشد استانی تا هواداران خونگرم بابلی باید حمایت خودشان را از سر این تیم بر ندارند.
شانس بقاء
مدیرعامل رایکا بابل می گوید : به هر حال تیم رایکا بابل فصل جاری رقابت های فوتبال را در شرایطی شروع کرد که به دلیل بروز مشکل برای مالکانش در ابتدای فصل، با خلاء مدیریتی و مالی مواجه شد و شاکله تیم از ابتدا دگرگون شد و تلاش های زیادی از ابتدا انجام شده تا تیم سرپا بماند.
علی اکبر پرهیزگار گفت: با وجود تغییرات مکرری که در باشگاه در حوزه مدیریتی و فنی صورت گرفت؛ تمام این روند برای نتیجه بهتر و سرو سامان دادن به باشگاه بود و در مدیریت فعلی نیز تلاش شد تا بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی شود که ضمن این که بتوانیم پرداختی به بازیکنان و کادر فنی داشته باشیم، بدهی نیز به بدهی های قبلی باشگاه اضافه نکنیم و این کار نیز صورت گرفت.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن ما با پرداخت بخشی از بدهی بازیکنان سابق و فعلی( با چک )  رضایت آنها را جلب کردیم و پنجره نقل و انتقال با این رویه برای باشگاه باز شد و توانستیم تعدادی بازیکن جدید به تیم اضافه کنیم و از حالا به بعد نیز تمام هم و غم ما ماندن در لیگ یک است.
وی خاطرنشان کرد: ما در دو بازی گذشته چهار امتیاز به دست آوردیم و این امتیازها از تیم های بالاجدولی بود و این رویه همچنان باید برای تیم ما ادامه داشته باشد تا بتوانیم به نقطه اطمینان بخشی از جدول این رقابت ها برسیم و با شرایطی که الان حداقل ۵ تیم بالاسری ما از لحاظ امتیازی با ما دارند، پیش بینی می شود که بتوانیم خود را بالا بکشیم.
مدیرعامل رایکا معتقد است که تیمش حداقل ۴ تا ۵ بازی را با تیم های بالاسری خود که اندک امتیازی از تیمش جلوترند، در زمین خانگی دارد که با هوشیاری می تواند با امتیازگیری از این تیم ها آن هم با حمایت هوادارانش خود را به کمرکش جدول بکشد و از سقوط نجات یابد.
پرهیزگار خاطرنشان کرد: به هر حال ما برای باقی ماندن دز لیگ یک باید از بازی های مانده بین ۱۵ تا ۱۷ امتیاز بگیریم و این کار در صورتی که حمایت همگانی ایجاد شود، شدنی است و ما روی کاغذ شانس برای بقاء در لیگ یک را برای فصل بعد داریم.
در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور ۱۸ تیم حضور دارند که هم اکنون تیم شهرداری تبریز با ۱۰ و رایکا با ۱۸ امتیاز در قعر جدول و زیر سایه سقوط به لیگ دسته دوم و تیم های مس رفسنجان و گل ریحان البرز و نود ارومیه  با ۴۲ و ۳۸ و ۳۷ امتیاز شانس صعود به لیگ برتر را دارند.
از تیم های لیگ یک در پایان رقابت ها دو تیم دارای بالاترین امتیاز به لیگ برتر و دو تیم دارای کمترین امتیاز نیز به لیگ دسته دوم سقوط می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.