پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سایت تابناک و سرقت از نوشته های دیگران

5

 

دیروز 9 فروردین 1394 سایت تابناک مازندران در گزارشی با عنوان «جاده کیاسر یا قتل گاه مردم منطقه؟!» اقدام به نشر مطلبی نموده که در سایت چهاردانگه نیوز نیز منتشر شده است. با دقت در جملات این مطلب، آن را بسیار برای خود آشنا یافتم و بیاد مطلبی افتادم که سال قبل در سایت چهاردانگه نیوز با عنوان «مرگ در جاده کیاسر پرسه می زند!» منتشر نموده بودم. با مقایسه این دو مطلب با یکدیگر متاسفانه مشاهده کردم که سایت پرسابقه ای چون تابناک اصول اولیه و حرفه ای و قانونی مطلب نویسی و اقتباس از مطالب دیگران را نادیده گرفته و قانون کپی رایت را به راحتی زیر پا گذاشته است که اینجانب به عنوان نویسنده یادداشت «مرگ در جاده کیاسر پرسه می زند!» نام آن را سرقت و دزدی گذاشته و این رویه زشت و مرده خواری را محکوم کرده و امیدوارم مسئولان سایت تابناک ضمن توضیح و پوزش نسبت به این روش زشت و غیراخلاقی، با خبرنگار و مسئولان سایت خود در مازندران نیز برخورد نمایند.

 

متاسفانه سایت های بزرگ و معروفی همچون تابناک و همشهری  بخود اجازه می دهند تا بصورت غیرقانونی حاصل تفکر و اندیشه و زحمت دیگران را  برای تزیین سایت خود استفاده کرده و حتی از درج نام نویسنده و یا لینک سایت مربوطه نیز خودداری می کنند. (سرقت روزنامه همشهری آنلاین از سایت سادوا)

 

تابناک: طول جاده از ساری تا دوراهی دامغان، سمنان، کیاسر در حدود ۱۳۰ کیلومتر است و در ایام تعصیل و تابستان، بار سنگین ترافیک جاده های هراز، فیروزکوه و مشهد بر گرده این جاده سنگینی می کند. جاده ای که باید در مسیر فراهم کردن رفاه  و آسایش مردم جهت  ایاب ذهاب قرار گیرد امروزه تبدیل به مصیبتی برای مردم منطقه شده که در ایام سال شاهد جان باختن عزیزان خود در این جاده بسیار خطرناک می باشند.

 

چهاردانگه نیوز: طول جاده از ساری تا دوراهی دامغان، سمنان، کیاسر در حدود 130 کیلومتر است و در ایام تعصیل و تابستان، بار سنگین ترافیک جاده های هراز، فیروزکوه و مشهد بر گرده این جاده سنگینی می کند. رفت و آمدهای رو به ازدیاد خودروها، مسایل و مشکلاتی را نیر به دنبال دارد که کمترین آن تصادفات پیاپی فراوان و منجر به مرگ در این جاده است. جاده ای که می باید برای توسعه مناطق روستایی و محروم چهاردانگه مورد توجه قرار گیرد عاملی برای سلب آسایش و ناراحتی و خسارات غیرقابل جبران برای اهالی و مسافران شده است.

 

تابناک: البته دلایل گوناگونی را می توان برای حجم زیاد تصادفات در این جاده در نظر گرفت اما به اعتقاد کارشناسان امر مهمترین دلایل این مساله غیرمهندسی بودن جاده، وجود زیبایی طبیعی اطراف جاده و مراجعه مردم برای استفاده از مواهب الهی، شیب غیراستاندارد جاده، ناآشنا بودن رانندگان به جاده، نداشتن علایم راهنما کنار جاده ای، رها شدن دام در کنار جاده، رانش جاده، حضور کمرنگ پلیس راه، فرهنگ غلط رانندگی، نداشتن راه فرار در حاشیه جاده و…می باشد.

 

چهاردانگه نیوز: اینکه چرا جاده ساری – کیاسر – سمنان تا این اندازه خطرآفرین شده و به «جاده مرگ» معروف شده، دلایل گوناگونی دارد که در ادامه بدان خواهم پرداخت. نگارنده مقاله چهاردانگه نیوز سپس در ادامه به 16 مورد عنوان و توضیح پیرامون هر یک از آنها پرداخته است: 1 . زیبایی طبیعی اطراف جاده، 2 . غیرمهندسی بودن جاده،  3 . شیب غیراستاندارد جاده، 4 . عوامل طبیعی، 5 . ناآشنا بودن رانندگان به جاده، 6 . خلوتی جاده، 7 . نداشتن علایم راهنما کنار جاده ای، 8 . رها شدن دام در کنار جاده، 9 . حضور کمرنگ پلیس راه، 10 . رانش جاده، 11 . فناوری ساخت خودرو، 12 . فرهنگ غلط رانندگی، 13 . نداشتن راه فرار در حاشیه جاده، 14 .  تاخیر اورژانس 15 .  راه های غیر استاندارد روستایی و 16 .   تردد کامیون ها.

 

تابناک: در این بین نباید این نکته را فراموش کرد انتقال زباله شهرستان ساری برای دپو و دفن به منطقه ای در مرز استان مازندران و سمنان که در طول مسیر سربالایی، شیرابه های زباله در سطح جاده تخلیه می شود و با توجه به مه گیر و بارندگی مداوم منطقه، سطح جاده بسیار لغزنده بوده یکی از عوامل تشدید کننده تصادفات و مرگ و میر مردم مظلوم این منطقه است.

 

چهاردانگه نیوز: از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای و مرگ و میر در جاده کیاسر …..  تریلرها و کامیون های حمل زباله های ساری به چهاردانگه نیز مزید بر علت می باشد و مدت 9 سال است که روزانه صدها تُن از زباله های شهر ساری برای دپو و دفن به منطقه ای در مرز استان مازندران و سمنان آورده می شود و در طول مسیر سربالایی، شیرابه های زباله در سطح جاده تخلیه می شود و با توجه به مه گیر و بارندگی مداوم منطقه، سطح جاده بسیار لغزنده بوده و در مواجهه با خطر لغزندگی، کمتر راننده ماهری می تواند خودروی خود را کنترل کند.

 

قضاوت با شما خوانندگان فهیم می باشد.

 

عین اله آزموده/ یکی از مدیران سایت چهاردانگه نیوز

5 نظرات
  1. موسوی می گوید

    جناب آقای آزموده سلام. از زحمات شما بسیار متشکرم ولی حضور شما در چهاردانگه نیوز کمرنگ شده است و حتی مطالب شما ضعیف نوشته می شود. آخرین مطلب و مقاله شما ناترینگ بوده و در همان مطلب نوشتم نمره خوبی ندارد ولی دوباره با نگارش این مطلب به شما نمره منفی می دهم. چون این مطلب شما هیچ به درد چهاردانگه ای ها نمی خورد و یک جورایی شخصی نگری شماست و استفاده ابزاری از سایت برای جلوه کردن اینکه مطلب شما را به سرقت بردند و برای من چهاردانگه ای ربطی ندارد مطلب شما را به سرقت بردن. و یک منفی به چهاردانگه نیوز می دهم که مطلب غیر ضروری نگذرارد.
    ……………………………………………….
    چهاردانگه نیوز: جناب موسوی عزیز. سلام. به برداشت متفاوت شما از نوشته هایم احترام می گذارم. حضور کمرنگ بنده در سایت نیز بخاطر عدم حضور فیزیکی بنده در مازندران می باشد (و البته بر طبق تقسیم وظایف در مدیریت سایت، هر کس وظایفی دارد).
    بیان مطلب سرقت سایت تابناک، دفاع از حریم معنوی بنده، سایت چهاردانگه نیوز و بخش چهاردانگه می باشد. اینکه سایتهای بزرگی مثل همشهری و تابناک مطالب بنده را به سرقت ببرند و از حاصل زحمات دیگران به نفع خود استفاده کنند، البته که به شما ربطی ندارد ولی سایت چهاردنگه نیوز و نویسنده آن مطلب موظف به دفاع از آثار معنوی ای هستیم که شمای چهاردانگه ای از آن بهره مند میشود. مطلبی که در تابناک استفاده شده قبلاً در همین سایت منتشر شده بود و جزو اموال معنوی چهاردانگه نیوز بوده و ما نیز موظف به دفاع از این آثار می باشیم.
    امیدوارم (و قبلاً هم از شما خواهش کرده ام) تا در رونق دادن به ناترینگ به بنده کمک کنید. با احترام/ عین اله آزموده

  2. حسینی کیاسری می گوید

    آقای آزموده سلام. مطلب و مقالات شما خیلی زیبا و تاثیر گذارند تا جایی که سایت تابناک و همشهری هم ناچار میشن به طور غیرقانونی ازش استفاده کنن.
    خدمت آقای موسوی سلام عرض می کنم. انتقادتون اصلا جالب نیست. بوی دلسردکنندگی ازش میاد. حالا امثال آقای آزموده که اینجا هم نیستن دارن مقاله و مطلب مینویسن و ما هم باید کمکشون کنیم.

  3. شریعت نژاد کیاسری می گوید

    یه وقتی خدمت اساتید و مدیران چهاردانگه نیوز عرض کردیم که آقایان راهی که شروع کردید مقصد مطلوب دارد ولی شما ناخواسته از مسیر منحرف شدید
    به نظرم بد نیست حالا که تا این حد شخصی شدید یه نظرسنجی و همه پرسی از کاربران در مورد خودتان اجرا کنید تا ببینید که چقد در این چند ماه افت کردید.
    ———————————-
    چهاردانگه نیوز: سلام دوست عزیز، از ابراز نظر شما ممنون هستیم.از اینکه مطالب سایت را پیگیری می فرمایید از شما سپاسگزاریم.، اما خوشبختانه آمار بازدید ها روز به روز در حال افزایش می باشد و این نشان می دهد این سایت که متعلق به عموم مردم شریف چهاردانگه است هر روز در دل مردم بیشتر جا می نماید.
    قطعا اشکالاتی به ما وارد است که با تذکر دوستان و ارایه نطر های سازنده سعی می شود نظر بازدید کنند گان محترم تا جاییکه امکان دارد لحاظ شود. با تشکر

    1. م.کیاسری می گوید

      قابل توجه عزیزان مسئول سایت
      آمار ی که رضایت شما را جلب کرده دلیل بر رضایت کاربران از مطالب سایت نیست
      —————————
      چهاردانگه نیوز: مهمترین عامل افزایش تعداد بازدید ها مطالب سایت است. اگر مطلب سایت رضایت کاربران را جلب نکند قطعا دفعه بعد به آن سایت مراجعه نمی کنند.
      گرچه ما هم ادعا نمی کنیم که نوانستیم رضایت همه کاربران محترم را جلب نماییم. ما هنوز خود را در اول راه می دانیم و ظرفیت منطقه را خیلی بیشتر از اینها می دانیم.
      انشا الهه به کمک اهل قلم بخش چهاردانگه بتوانیم در پیشرفت منطقه قدمی هرچند کوچک برداریم.

  4. م.کیاسری می گوید

    با سلام
    انگار همه دست به دست هم دادیم تا با ایجاد هراس و دلهره به عقب ماندگی بیشتر منطقه کمک کنیم .
    از اینکه اتفاق های ناگوار دل همه آشنایان و غیره را اندوهگین می کند اما فقط انعکاس وحشتناک و گاهاٌ نظرات وحشتناک تر نیز نه تنها جلوی خوادث را نمی گیردبلکه این امر مهم را برای مردم عادی کرده است تا بسان قورباغه ای باشیم که در آب در حال گرم شدن تا نقطه جوش هیچ تلاشی برای رهایی خود نکنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.