پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه ناپایدار بارشی امروز و فردا در آسمان مازندران فعال است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه طی دو روز گذشته بانفوذ سامانه بارشی شاهد رگبار و رعدوبرق متناوب در سطح استان بودیم که برخی مناطق شدید بوده است، اظهار کرد: به‌طوری‌که بیشترین بارش از پل‌سفید ۲۳، اندوار آمل و دلیر چالوس ۲۱ میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق شاهد آب‌گرفتگی بودیم که موجب بروز مشکلاتی از جمله انسداد راه‌های روستایی شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه طی امروز و فردا این سامانه ناپایدار کماکان در استان مازندران فعال است، اضافه کرد: علاوه بر کاهش و خنک شدن دمای هوا، در برخی ساعات شاهد رگبار و رعدوبرق هستیم که در ارتفاعات استان گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

اسدی هشدار داد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و سیلاب های محلی ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، توصیه بر اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و احتیاط در تردد جاده ای محورهای کوهستانی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه روز جمعه بارش‌ها به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعدازظهر جمعه این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود.

اسدی یادآور شد: روزهای ابتدایی هفته آینده هم غالبا صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما هستیم که باتوجه به شرایط فصلی در ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی گفت: دریای مازندران تا پایان هفته مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.