پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه بارشی فردا از آسمان مازندران خارج می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات استان بودیم که بیشتر مناطق ارتفاعات استان دمای بالای ۳۳ درجه را تجربه کردند.

وی افزود: بیشینه دمای هوا مربوط به کلاردشت ۳۷ و کیاسر ۳۲ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به آلاشت و سیاه‌بیشه با ۱۲ درجه بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از شب گذشته با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج ناپایدار تراز میانی شاهد وزش باد بودیم که برخی مناطق شدید بود و بیشترین سرعت باد مربوط به ایزدشهر  با ۶۵، رینه ۶۱، کجور ۵۸ و بلده و گلوگاه با ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

اسدی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش از مناطق مرکزی و کوهپایه‌ای بوده که بورخانی سوادکوه با ۱۵ و بازیارخیل میاندورود ۱۰ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز باتوجه به استقرار جریانات خنک شمالی انتظار داریم علاوه بر کاهش دما گاهی شاهد بارندگی در آسمان مازندران باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی فردا از استان خارج شده و جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود، ادامه داد: هفته آینده، آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دما خواهیم داشت.

اسدی خاطرنشان کرد: هفته پایانی شهریور هم خبری از بارش نیست که لازم است مدیریت در مصرف آب مدنظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.