پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی و لایروبی ۳۰ درصد رودخانه‌های دارای اولویت در مازندران/ مدیریت سازه غیراستاندارد بر رودخانه‌های استان

0

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره راهکارهای پیشگیرانه برای مقابله با بحران در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: تاکنون عملیات لایروبی و ساماندهی در ۳۰درصد از رودخانه‌های دارای اولویت استان انجام شده است. 

وی با اشاره به تداوم عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان جهت پیشگیری از وقوع سیلاب، افزود: ساماندهی و لایروبی باوجود تنوع مخاطرات در استان در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: همچنین ۱۳۷ سازه غیراستاندارد در رودخانه‌های اصلی استان  داریم که با همکاری نهادهای متولی پوشش و ساماندهی آن در دستور کار قرار دارد. 

محمدی با بیان اینکه این اداره کل وظیفه نظارتی و سیاست‌گذاری را برعهده دارد، تصریح کرد: که باتوجه به اینکه ساماندهی پل‌ها خیلی هزینه‌بر هستند و نیار به منابع اعتباری دارد به دنبال نگاه مدیریتی در بحث سازه‌ههی کم هزینه‌تر هستیم تا بحث ایمنی را داشته باشیم. 

وی  به تنوع مخاطرات در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد:در سال ۱۴۰۱، استان مازندران از لحاظ تنوع و تعدد مخاطرات رتبه اول را کسب کرد که فاصله معنادارش با سایر استان‌‌ها نگران‌کننده است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.