پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی طرح های عمرانی نیمه‌تمام شهرهای مازندران قبل ورود مسافران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا علیخانی عصر امروز در جلسه با شهرداران مازندران با بیان اینکه نشست با شهرداران در راستای تشکیل فضای تبادل مطالب توام با جمع منسجم، همدلی و همفکری مطلوب انجام پذیریت، اظهار کرد: یادآوری نکات لازم الاجرا و همچنین بررسی شیوه مدیریت شهری برای نوروز ۱۴۰۲ از دیگر اهداف این جلسه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی که در استان انجام می‌شود باید بازتاب و نتیجه داشته باشد، گفت: در سطح شهرهای استان فضای شاد و با نشاط توسط شهرداران ایجاد شود و سرسبزی و پاکیزگی در شهرها مشهود باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران میزبانی پایدار از مسافران نوروزی را خواستار شد و تصریح کرد: همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان فضای تلفیقی سیاحت و زیارت در شهرها ایجاد و زیبایی و طراوت معنویت در شهرها حس شود.

علیخانی با بیان اینکه سطح مطلوب نظافت و بهداشت در شهرها دیده شود و عاری بودن شهر از زباله، نخاله و برقرار امنیت شهری نیز مهم است، یادآورشد: نیازمندی‌ها و خریدهای نوروزی برای شهروندان مهم است و فضای عرضه محصولات بومی و محلی توسط شهرداران جهت عرضه و خرید دیده شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی سطح شهرهای مازندران ساماندهی شود تا در نظام مدیریتی شهر همزمان با نوروز اخلال ایجاد نکند، خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی در سطح شهرهای استان قبل ورود مسافران ساماندهی شوند و از ۱۵ اسفند سرکشی از شهرهای استان جهت ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها آغاز می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه انتظارات استانداری از شهرداران در قالب جداول به شهرداران اعلام شده تا براساس آن اقدام کنند، افزود: انتظار می‌رود تا توجه به سیما و منظر شهری، مرمت آسفالت خط کشی، گل‌آرایی شست‌وشو، رنگ‌آمیزی جداول و جوب‌ها، نصب پرچم‌های مناسبتی رفع موانع عمرانی،ایجاد روشنایی و چراغانی توسط شهرداران جدی گرفته شود.

علیخانی از شهرداران خواست تا با ایجاد المان‌ نوروزی در شهرها به اقتضا فصل و با شرایط شهر به زیبایی و فضاسازی توجه کنند و گفت: حمل و نقل و ترافیک در نوروز افزایش می‌یابد و نیاز به مدیریت است و زیرساخت‌ها فراهم و فرهنگ‌سازی شود و همچنین پارکینگ دیده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی در شهرهای استان و برپایی بازارچه‌های محلی عرضه سوغات نیز انجام شود، تصریح کرد: پیش‌بینی اقامتگاه‌های موقت نوروزی نیز انجام شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه پسماند و زباله که برای آن قرارگاه ساماندهی معابر در استان شکل گرفت شده، مدیریت آن در سطح شهرها جدی گرفته شود، یادآورشد: زباله در سطح شهر نماند و همچنین مواجه با بحران پیش‌بینی شود و تجهیزات و ادوات آماده باشند.

علیخانی پاکیزگی شهر را نماد شهرداران دانست و اظهار کرد: سطح شهرها اعم از خیابان‌ها و رودخانه‌ها و پاکیزگی محورهای محدوده شهر  انجام شود و ساماندهی سواحل و پاک‌سازی آنها نیز دستور کار شهرداران قرار بگیرد.

وی، سگ‌های بلاصاحب را از معضلات ناهنجاری برای استان دانست، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و عقیم‌سازی آنها اقدام شود تا شهر عاری از سگ‌های ولگرد شود.

معاون استاندار مازندران گفت: توجه به راهیان نور برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ادامه دادن راه شهدا توسط شهرداران بسیار مهم است و دفاع مقدس مخزن‌الاسرار شهادت و رشادت‌ها است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.