پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سال قبل ۴ تن مواد مخدر در مازندران کشف شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، احمد مظفری ظهر چهارشنبه در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از متلاشی شدن ۵۷ باند قاچاق مواد مخدر در سال ۹۸ در مازندران خبر داد و افزود: سال قبل در قالب ۲۰ هزار و ۳۴۳ طرح و عملیات بیش از چهار تن انواع مخدر در مازندران کشف شد که نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مظفری با تشکر از اقدامات دستگاه‌های مقابله‌ای و کاشف در امر مبارزه با مخدر مازندران گفت: مهمترین طرح و برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۹ اجرای فراگیر طرح یاریگران زندگی و مشارکت همه اقشار در محیط‌های آموزشی، خانواده، کاری و عمومی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تصریح کرد: در راستای اجرای طرح یاری گران زندگی پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب معتادان و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان به عنوان محورها و سیاست‌های اصلی در برنامه‌های شورا و کمیته‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: پیگیری جدی برای تحقق اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۹ را بسیار مهم خواند و گفت: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد از همه ظرفیت‌های اجتماعی بویژه سازمانهای مردم نهاد و خیرین در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

مظفری تصریح کرد: مافیای مواد مخدر و سوداگران مرگ هر بار با شایعات و روش‌های بازاریابی نوین به دنبال یارگیری و درگیر کردن افراد مختلف با این مواد افیونی هستند و ضرورت دارد کارشناسان و رؤسای کمیته‌ها برای مقابله جدی با این ترفندها برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح صیانت و حمایت اجتماعی از معتادان بهبود یافته گفت: در حوزه اشتغال معتادان بهبود یافته و افزایش مانایی درمان باید تلاش شود تا از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط حداکثر بهره و استفاده را برد و برای ایجاد مراکز توانمند سازی بهبود یافتگان اقدام جدی کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مصون سازی و سالم سازی محیط اجتماعی و کاهش نرخ شیوع را متذکر شد و از کارشناسان و دبیران کمیته‌ها خواست ضمن بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های استان نسبت به تولید محتوای کارشناسی در این حوزه اقدام کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.