پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سال تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس مازندران آغاز شد+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، آئین بازگشایی مدارس مازندران امروز با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با سراسر کشور در هنرستان امیرکبیر بابلسر برگزار شد.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این مراسم اظهار داشت: ایجاد ناآرامی، بدبینی، یاس و ناامیدی در کشور از جمله عملیات روانی دشمن بوده که با ایجاد عملیات فریب قصد مایوس سازی مردم کشور را دارند.

وی افزود: مراسم دهه اول محرم امسال در مازندران پرشکوه و پرافتخار برگزار شده و این مهم سبب ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان و اقدامات ناشیانه از سوی آنان می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از مسایل مهمی که در بحث آموزش و پرورش مطرح بوده نقش خود دانش‌آموزان است تصریح کرد: دانش‌آموزان استعداد فردی خود را انتخاب و تقویت و در این مسیر حرکت کنند و کار گروهی را بر کار فردی ترجیح دهند.

اسلامی ادامه داد: در تلاش هستیم در کشور به صورت شاخص مدرسه محوری را توسعه و این استان که یک ظرفیت در کشور بوده را معرفی کنیم. توسعه حرفه آفرینی و مهارت از جمله برنامه‌های مهم استان بوده و باید خانه و مدرسه در قالب یک واحد مشترک سازماندهی شوند.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مازندران با بهره‌گیری از شخصیت‌پروری به مراتب بالای علمی و اجرایی کشور برسد و افتخارات بزرگی را برای کشور به ارمغان بیاورند.

عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: در مدرسه قبل از اینکه بخواهیم تکلیف بیاموزیم باید تربیت را بیاموزیم.

وی افزود: تامین زیرساخت‌ها برای تحول سند بنیادین که شش ساعت را در برنامه‌های آموزشی و تربیتی لحاظ شده صورت گرفته است. برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات تربیتی و ضعف در تحمل پذیرش مهارتی و توسعه متوازن تحصیلی با هدایت تحصیلی مناسب و شاداب سازی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه بابلسر نیز گفت: ملتی که چاره و پشتیبان دارد حق نا امید ندارد و چاره ما اسلام، قرآن و ولایت فقیه زمان است.

وی افزود: امروز اگر همه ما در عمل گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم این پیچ تاریخی قابل گذر است.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه هر کس باید با روحیه جهادی وظیفه خود را درست انجام دهد و دانش‌آموز با سرلوحه قراردادن حیا و عفت در راستای علم آموزی گام بردارد تصریح کرد: اگر معلمان به درستی به علم‌آموزی بپردازند و مسئولان وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند، قطعا” از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی و مهارت‌محوری در دستور کار دانش‌آموزان قرار دارد و امیدواریم حضور استاندار سبب جبران کم و کسری‌های هنرستان شهرستان شود.

گزارش از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.