پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالن ورزشی سرپوشیده ۱۰ هزار نفری آمل تخریب نمی شود

0

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با رد تخریب ساخت سالن ۱۰ هزارنفری باشگاه کاله به عنوان دومین سالن سرپوشیده ورزشی کشور در شهرستان آمل تاکید کرد، با برطرف شدن برخی موانع اداری آن تسریع خواهد شد.

وی که در حاشیه بازی تیم‌های لبنیات هراز آمل و هورسان رامسر درسالن ورزشی پیامبر اعظم آمل با مهر گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: هرچند ساخت سالن ورزشی باشگاه کاله با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار نفر به هر دلیلی در سال‌های قبل باید با دقت وکار کارشناسی بیشتری انجام می‌شد، اما واقعیت این هست که هزینه‌های چند ده میلیاردتومانی توسط باشگاه کاله آمل برای ساخت این سالن بزرگ ورزشی هزینه و سرمایه گذاری شده و نمی‌توان از آن صرف نظر یا جلوی ساخت آن را گرفت.

سازمان برنامه وبودجه ودو وزارتخانه پیگیر سالن نیمه کاره آمل

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سفر چند ماه گذشته نوبخت معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان مدیریت برنامه وبودجه کشور وهمچنین نامه‌هایی به وزیر ورزش وجوانان و همچنین وزارت نیرو در خصوص موانع اداری آنکه درمسیر پایین دست سدانحرافی هزار سنگر قرارگرفته و مورد بحث جدی هست، برطرف شود.

حسین زادگان با بیان اینکه به دنبال بهترین راهکار برای برطرف شدن موانع وتسریع در ساخت سالن ورزشی باشگاه کاله آمل هستیم، گفت، اخیراً این مجموعه از طریق دفتر مقام معظم رهبری نیز درخواست کمک داشتند که درمجموع همه دستگاه‌ها باید برای برطرف شدن این مشکل که به عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ واستاندارد ورزشی کشور نیز درآینده خواهد شد، پای کار بیایند.

وی با تاکید دوباره براین نکته که سالن بزرگ ورزشی ودرحال ساخت باشگاه کاله تحت هیچ شرایطی تخریب نخواهد شد، گفت: هم وزارت نیرو وهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام همکاری کامل کردند و بسیارخوشبین هستم که انشالله ساخت این سالن ورزشی درآمل دوباره شروع شود.

امیدواری استاندار برای تکمیل ورزشگاه آمل تا پایان عمر دولت

استاندارمازندران همچنین درپاسخ به پرسش دیگری از سوی خبرنگار مهر درخصوص تکلیف ورزشگاه پنج هزارنفری شهید چمران آمل که حدود ۱۵ سال از زمان تخریب تا ساخت آن می‌گذرد، گفت، با توافقی که میان استانداری مازندران و وزارت ورزش وجوانان شده، به صورت مشارکتی ۳۰ درصد از محل اعتبارهای استانی و ۷۰ درصد اعتبارهای وزارت ورزش و جوانان این ورزشگاه درآمل تکمیل شود.

حسین زادگان ابرازامیدواری کرد، حداقل تا پایان عمر دولت فعلی این ورزشگاه نیز تکمیل ودراختیار ورزشکاران آملی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، مسائل و مشکلات ناشی از کمبود ظرفیت تنها سالن ورزشی درشهرستان آمل و توقف بیش از دو ساله روند ساخت دومین سالن سرپوشیده ورزشی کشور با گنجایش ۱۰ هزارنفر درشهرستان آمل، پای استاندارمازندران را نیز به این موضوع کشانده است.

سالن ورزشی حدود دوهزارنفری پیامبر اعظم تنها سالن مطلوب ونیمه استاندارد در شهرستان آمل برای بازی مهم ورزشی به خصوص بازی‌های مهمی که در یک دهه گذشته تیم والیبال کاله آمل دراین سالن از حریفان لیگ برتری خود میزبانی می‌کرد وبه علت استقبال بالای علاقمندان به والیبال وپشت درماندن همیشگی شمار زیادی ازآنان، باشگاه کاله آمل را مجاب به ساخت سالنی بزرگ‌تر در این شهرستان کرد.

ساخت سالن ورزشی ۱۰ هزارنفری باشگاه کاله آمل درکیلومتر حدود ۴ جاده هراز درخروجی شهرآمل ودرپایین سد سد وبندانحرافی هزارسنگر از ساعت ۹۳ آغاز شده و تاکنون بخش زیادی از سازه‌های بتنی این سالن انجام شده است.

این سالن ورزشی که از آن به عنوان یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین مجموعه‌های ورزشی و حتی بیشتر از گنجایش اسمی مجموعه ورزشی آزادی تهران یاد شده، برای بیش از ۱۰ هزار نفر تماشاگر ظرفیت نصب صندلی جانمایی شده است.
 

دراین مجموعه که درزمینی با مساحت بیش از ۴۳ هزار مترمربع در حال ساخت است، امکانات جانبی نظیر ساخت هتل و مهمانسرا، کافه و رستوران و ورزش‌های آبی وسالن‌های کوچک‌تر پیش بینی شده است.

کد خبر 5040576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.