پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالانه 2هزار هکتار از شالیزارهای در مازندران تجهیز و نوسازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی امروز در نشست  با همکاران مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه انسجام کافی در انجام فعالیت‌ها وجود ندارد و لازم است همه با هم در کنار هم با رویکرد و هماهنگی به ارائه خدمت به کشاورزان بپردازیم، اظهار کرد: خاک بستر تولید است و رفتار خوبی با این عنصر حیاتی نداشتیم و در سال‌های گذشته این بستر ارزشمند تولیدات کشاورزی فقیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب نیز در مضیقه هستیم و در این مایه حیات با کمبود مواجه شدیم و به سمت کارهایی باید حرکت کنیم که بهره‌وری منابع تولید را افزایش دهیم،گفت: در حوزه بازچرخانی آب مدیریت کافی نداریم و اثربخشی این عنصر حیاتی کم شده است.

عنایتی بیان کرد: با توجه به اینکه سالانه حدود ۲ هزار هکتار  از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی اراضی می‌شوند، توجه به آب و خاک برای رسیدن به امنیت غذایی بسیار مهم است و همه کشورها به دنبال تامین اقلام غذایی و پایداری در تولیدات کشاورزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: ظرفیت‌سنجی کافی و اصولی در حوزه آب و خاک استان انجام شود و همه مسائل مرتبط با آن دیده شود تا پروژه به صورت کامل و بدون نقص اجرا شود.

این مسؤول ادامه داد: اراضی که مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفته است به هیچ وجه نباید دچار تغییر کاربری شود بلکه باید برای تولیدات اساسی کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

عنایتی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال نجات آب هستیم از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم تا با کمترین میزان مصرف آب، بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج باید در کنار آب و خاک باشد تا شاهد بهترین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و خاک و نگهداری تاسیسات باشیم، گفت: در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری عقب هستیم و این عقبما‌ندگی با تلاش بیشتر جبران شود و در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اجرای پروژه‌های آب و خاک بیشتر درگیر کار شوند و پیگیری بیشتری نسبت به حوزه آب و خاک داشته باشند.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.