پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سازه المان شهر نور به فروش گذاشته شد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، فرامرز چمن‌آرا بعدازظهر امروز در نخستین نشست خبری سال جدید با خبرنگاران شهرستان نور در بیان عملکرد ۲۰ ماهه خود، اظهار کرد: شهردار ان مختلفی در ۶۶ سال قدمت شهرداری نور تلاش‌های زیادی کردند که قابل تقدیر است اما در ۲۰ ماهه گذشته یعنی از ۱۲ مردادماه ۹۸ که تصدی شهرداری به من سپرده شد ۳۰ میلیارد تومان بدهی داشت و بودجه آن سال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود.

 وی در این نشست درباره با المان میدان شهر نور، نیز گفت: روال اداری در شهرستان طی شد و پس از مجوز شورا، فراخوان داده شد، از دانشگاه و نظام مهندسی کمک گرفتیم و در نهایت توسط مجسمه‌ساز برجسته این المان ساخته شد که با اعتراضات عده‌ای همراه شد.

 

شهردار شهر نور افزود: پس از آن در جلسات متعدد مقرر شد المان از میدان امام (ره) به میدان امام رضا (ع) منتقل و نصب شود که مصوبه شورای تامین را هم دارد اما برخی دوباره اعتراض کردن و دادستانی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را خواست که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را هم گرفتیم.

چمن‌آرا گفت: اکنون می‌گویند باید از شورای عالی نظارت مجوز بگیرید که در صورتی که هیچ جای از کشور برای المان از شورای عالی نظارت مجوز اخذ نشد، با این مخالفت‌ها قرار شد این المان فروخته شود.

به گزارش فارس، اعتراض به نصب این المان شهر نور یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من نیز بوده است.

وی در ادامه گفت: شرایط مالی سختی داشتیم به طوری‌که به دلیل بدهی به تامین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی پرسنل فاقد اعتبار بود، در پرداخت حقوق دچار مشکل بودیم و ماشین‌آلات حتی قدرت خرید سوخت را نداشتند، کشتارگاه و برخی پروژه‌ها تعطیل شده بود.

شهردار شهرر نور ادامه داد: با این شرایط بودجه سال ۹۹ شهرداری ۴۵ میلیارد تومان مصوب شد اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که از این مبلغ بیش از  ۶۱ میلیارد تومان به عنوان درآمدهای عمومی به حساب شهرداری واریز شده است.

این مسؤول اضافه کرد: سایر درآمدها در یک‌سال گذشته علاوه بر استفاده ۱۰ میلیارد تومانی منابع دولتی، آزادسازی یک‌هزار متر زمین در منطقه رستم‌رود، ۱۲ هزار متر زمین در منطقه گنج‌یاب به استناد دستور قضایی به اموال شهرداری اضافه شد، سه قطعه زمین دیگر هم که سالیان زیاد در اختیار دستگاه اجرایی بود به نام شهرداری سند گرفتیم، نخستین پروانه بالای ۷۴ هزار متر مربعی صاد کردیم و … که مجموع آن سبب رقم درآمدی ذکر شده است.

وی طراحی و ساماندهی میدان سایپا، رفع مشکل ۱۳ ساله آبگرفتگی مجتمع گل در مرکز شهر با احداث کانال، حل مشکلات مجتمع نگین پس از ۱۵ سال با کمک مسؤولان که در آستانه افتتاح قرار گرفت، ساماندهی و راه‌اندازی تصفیه خانه کشتارگاه نور با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده، دیواره‌سازی لاویج رود، تیمشان رود و بازسازی نمای شهرداری نور را از دیگر اقدامات عمرانی در این مدت ذکر کرد.

 

 شهردار نور خاطر نشان کرد: برای رسیدن به درآمد پایدار ۱۴ باب مغازه در انتهای بازار روز احداث کردیم و پروژه ۴۰ میلیاردی پسماند که منجر به حذف شیرابه و رفع مشکل پسماند شهرستان می‌شود را با کمک بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد و  ۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی هم گرفت.

این مسؤول با اشاره به اینکه پارک مشاهیر نور با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار  در هفته آتی افتتاح می‌شود، از نصب دستگاه شتاب نگار در شهرداری خبر داد.

چمن‌آرا در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با پردیس سینمایی، اظهار کرد: برای احداث این پردیس فراخوان و آگهی داده شد اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌دهد در حالی‌که فضای در نظر گرفته شده و هزینه ساخت این پردیس ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار شهر نور با بیان اینکه قرار است ۷۰۰ متر بنا احداث شود، برای ساخت این مساحت بنا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بودجه سال جاری شهرداری نور ۵۵ میلیارد تومان بسته شد، خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد آن  یعنی حدود ۲۳ میلیارد تومان بودجه عمرانی است، این درحالی است که ۶۰ درصد از کوچه‌های شهر خاکی است و آسفالت خیابان‌های سطح شهر  دچار مشکل است که باید رفع شود  و در اولویت قرار دارد.

 /۸۶۰۲۳/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.