پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سازمان دانشجویان بستری برای تربیت نیروی انقلابی

0

ایسنا/مازندران رییس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: تربیت نیروی جوان و انقلابی از اصول حفظ انقلاب است و سازمان دانشجویان بستر خوبی برای کادر سازی نیروهای علمی، جهادی و انقلابی است.

واحد عبدالهیان درمراسم افتتاح دفتر سازمان دانشجویان که با حضور مسئولین دانشگاه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد، با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دانشجویان در فرآیند توسعه استان، اظهار کرد: این دغدغه برای جهاد دانشگاهی بعد از تشکیل اتاق فکر استان وجود داشت و به همین جهت، کار گروه دانشجویی را در اندازه کوچک تر اتاق فکر استان ایجاد کرد اما با تغییرات شکلی اتاق فکر تصمیم گرفتیم این دغدغه دانشجویی در قالب سازمان دانشجویان پیگیری شود.

وی تصریح کرد: به لطف خدا امروز سازمان دانشجویان در مازندران شکل گرفته است و هم اکنون ۲۰ کمیته علمی در ذیل کانون توسعه دانشجوئی برای اهداف سازمان دانشجویان فعال شده و به تدریج در همه دانشگاه‌های مطرح استان دفتر سازمان دانشجویان راه‌اندازی می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: سازمان دانشجویان مامور شد تا با توجه به رسالت علمی مراکز علمی و دانشگاه های استان موضوعات را به صورت تخصصی در دانشگاه دنبال کند به همین خاطر موضوعات کشاورزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موضوعات انسانی در دانشگاه مازندران و موضوعات فنی مهندسی در دانشگاه نوشیروانی بابل مورد توجه قرار گرفت.

عبدالهیان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی طرح‌های نوآورانه دانشجویان هر آنچه در توان دارد به کارخواهد گرفت، گفت: از آنجا که اشتباه دانشجو در حین فعالیت دانشجویی با مشکلات کمتری مواجه است.

وی افزود: دانشجویان نگران اشتباه در مسیر اجرای طرح‌های نوآورانه نباشند اگر اشتباه بر اساس رویکرد صادقانه باشد، این نهاد از فعالیت شما حمایت خواهد کرد.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران، روحیه مطالبه‌گری دانشجویان را در فرآیند توسعه کشور ضروری دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است و برای حفظ شاکله انقلاب لازم است با تربیت نیروی جوان و انقلابی این مسیر را طی کرد و سازمان دانشجویان بستر خوبی برای کادر سازی نیروهای علمی، جهادی و انقلابی است.

عبدالهیان با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی مطالبات سازمان دانشجویان را در صورتی که تامین کننده منفعت دانشگاه و جامعه باشد، حمایت خواهد کرد، یادآور شد: باید همفکری کنیم تا دریابیم که چگونه می‌توانیم پژوهش‌های دانشگاهی را اجرایی کنیم.

وی گفت: کشاورزی یکی از مزیت‌های مازندران است بنابراین تقویت بخش تبدیلی صنایع کشاورزی ظرفیت اشتغال وسیعی دارد و هر طرح و ایده در این حوزه مورد حمایت جهاد دانشگاهی است.

دانشجویان سفیر فارغ التحصیل خود هستند

اسدالله تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع  طبیعی مازندران گفت: اعتقادم این است دانشجو باید در دانشگاه سه مفهوم، مهارت، معرفت و هویت را بیاموزد.

وی تصریح کرد: دانشجو باید خودسازی کند و الگوی خوبی از لحاظ رفتاری، اجتماعی و علمی برای دیگران دانشجویان باشد، در غیر این صورت هیچ دانشجویی جذب سازمان دانشجویان نخواهد شد.

تیموری با اشاره اینکه دانشجو جسارت حضور در جایگاه‌های مهم را باید داشته باشد، خاطرنشان کرد: حضور دانشجو در سازمان دانشجویان باید هدفمند باشد و در گام اول لازم است، هدفی زیبا و لذت‌بخشی را برای خود ترسیم کند به طوری که هرگاه این هدف به ذهنش خطور کند خواب از سرش بپرد.

وی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم در حال حاضر در هر رشته‌ دانشگاهی هزاران فارغ‌التحصیل بیکار در استان داریم و این افراد هم ظرفیت علمی استان بوده و سازمان دانشجویان باید تلاش کند سفره خود را وسیع‌تر پهن کند.

احداث کلینیک کشاورزی در ساری

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع  طبیعی مازندران افزود: احداث مرکز کسب و کار کشاورزی حرفه‌ای یکی از برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری است و در این راستا قرار است کلینیک کشاورزی احداث کنیم که قادر به صادرات باشد و تا کنون بیش از ۵۰ شرکت خواستار افتتاح دفتر خود در این مرکز هستند.

تیموری اظهار کرد: هر کمکی از طرف دانشگاه میسر باشد برای تقویت سازمان دانشجویان کوتاهی نخواهیم کرد.

بازی‌های سیاسی خط قرمز سازمان دانشجویان

احمد واعظی مسئول سازمان دانشجویان مازندران نیز درادامه این نشست بیان کرد: سازمان دانشجویان در حال حاضر سه دفتر در سه دانشگاه بزرگ استان راه اندازی کرده و هدف ما یافتن دانشجویان مستعد و توانمند و ایجاد بستری برای ارتباط این دانشجویان با اجتماع است.

وی با بیان اینکه لبیک به خواست رهبری در بیانیه گام دوم از دیگر اهداف سازمان دانشجویان است، تصریح کرد: مازندران با داشتن ۱۱۰ دانشگاه و حدود۲۳۲ هزاردانشجو ظرفیت مناسبی برای کمک به صنایع و دستگاه‌های اجرایی است. 

مسئول سازمان دانشجویان مازندران خاطرنشان کرد: باید در برپایی نمایشگاه‌های دانشجویی از متولیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و صنایع نیز دعوت شود تا دستاوردهای دانشگاهی دانشجویان مورد اقبال قرار گیرد.

واعظی با بیان اینکه خط قرمز سازمان دانشجویان بازی‌های سیاسی و حزبی است، گفت: در کانون توسعه سازمان دانشجویان ۲۰ کمیته تخصصی راه‌اندازی شد که با الویت و پتانسیل دانشگاه فعالیت کند.

حمایت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از سازمان دانشجویان

بابازاده معاون فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اظهارکرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ۳ هزار دانشجو داریم که از میان آن ها ۱۵ دانشجو دوره دانشجویی را به خوبی گذراند و در دانشگاه کارآفرین شدند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی تصریح کرد: این دانشگاه ۱۴۰ اعضای هیئت علمی و ۱۶ انجمن علمی دارد و  کانون فرهنگی و محیط زیست و نشریات این دانشگاه در سطح کشور رتبه برتر را دارد.

وی خواستار ارتباط بیشتر دانشجویان نخبه با سازمان دانشجویان شد و افزود: در راستای حمایت و فعالیت این انجمن‌ها و سازمان دانشجویان هیچ دغدغه نداریم و قرار شد حمایت‌هایی برای تجهیز و پرداخت امورات این انجمن‌های علمی به آنها اختصاص دهیم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در پایان این مراسم احکام صادره ۲۰ دبیر کمیته های تخصصی سازمان دانشجویان و ۳ مسئول دفتر در سه دانشگاه  اعطا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.