پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری|3400 پرونده آسیب‌های اجتماعی در کلانتری‌های مازندران مصالحه شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی امروز در حاشیه بازدید از مراکز مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی مازندران با تاکید بر سوق دادن روند اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، اظهار داشت: ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری فردی و خانوادگی به‌صورت یکنواخت و هماهنگ در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مجامع عمومی و آموزشی منجر به پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ها و جرائم مبتلابه جامعه می‌شود.

وی افزود: مرکز مشاوره استان در قالب طرح مشاوره فعال در مدارس، مساجد و محافل عمومی اقدام کرده که در مجموع بیش از دو هزار و 360 نفر از این کلاس‌های آموزشی برخوردار شدند.

میرفیضی با بیان اینکه باید با شناسایی ریشه‌های رفتارهای نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می اندازد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گام برداشت، گفت: برگزاری جلسات آموزش همگانی به منظور ارتقا سطح بهداشت روانی جامعه و هم افزایی برای جلب سرمایه اجتماعی از طریق ارتباط با مراکز علمی و آموزشی را از مهم‌ترین این مولفه‌ها است.

فرمانده انتظامی مازندران، برگزاری جلسات آموزشی بهداشت روان را از جمله اقدامات این مرکز اعلام کرد و گفت: 17 جلسه آموزشی بهداشت روان برای خانواده‌ها در دو ماهه گذشته برگزار شد که در مجموع 166 نفر از این کلاس‌ها بهره مند شدند.

وی بیان کرد: امروزه پیشگیری اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین علمی از مهمترین رویه در توسعه امنیت پایدار و سوق دادن افراد جامعه به سمت خودکنترلی و خودباوری است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است، تصریح کرد: کمک به ارتقا سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد برای مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌های رفتارهای نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می رود.

وی تصریح کرد: معاونت اجتماعی با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در کلانتری‌ها و مرکز استان گام‌های موثری را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته است و در دو ماهه ابتدای سال جاری سه هزار و 402 پرونده به مددکاری اجتماعی کلانتری‌های سطح استان ارجاع داده شد که 79 درصد آن منجر به مصالحه شد.

میرفیضی با بیان اینکه مددکاران اجتماعی باید اقدامات پیشگیرانه خود را بر روی خانواده‌ها و تمامی اعضای این نهاد مهم اجتماعی متمرکز کنند، تصریح کرد: آموزش مراجعان و اقشار مختلف مردم برای دوری گزیدن از محیط‌هایی که زمینه گرایش به انحرافات وجرائم را در انسان فراهم می‌آورد از جمله این راهکارها است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از برخی از معضلات اجتماعی همانند طلاق بر خانواده‌ها و از جمله فرزندان، گفت: در اجرای طرح کاهش طلاق تعداد 518 پرونده صرفا با موضوع اختلاف خانوادگی برای بررسی به مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شد که 75 درصد پرونده‌های ارجاعی به این مراکز با موضوعات طلاق منجر به مصالحه شد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.