پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 6000 تشکل مردم‌نهاد در کشور ایجاد می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،محمد مهدی تندگویان امروز در دومین روز نشست مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها بر تعریف شناسه و پروانه تشکل‌ها برای رفع مشکلات فعالیت‌هایشان تأکید کرد و با اشاره به تعهد ایجاد 200 مرکز مشاره ازدواج در هر سال اظهار داشت: تا پایان دوره دوم دولت تدبیر و امید باید 600 مرکز دیگر احداث شود.

وی با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی، به شعار کالای ایرانی، جوان ایرانی در وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: در این زمینه طبق توافق با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در راستای حمایت از تولیدکننده‌ها، کالا و محصولات ایرانی، هر استان می‌تواند چند تشکل برای راه‌اندازی شعبات این فروشگاه معرفی کند.

تندگویان بر عضویت جوانان در تشکل‌های مختلف شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: استاندارد کشور در حوزه جوانان و تشکل‌ها این است که همه جوانان در همه شهرستان‌ها عضو یک تشکل باشند.

وی از مدیران کل استان‌ها خواست که برای ترویج تشکل‌گرایی با ارائه و توضیح برنامه‌ها و عملیات تشکل‌ها، فعالیت بیشتری داشته باشند تا در هر استان آمار جمعیت جوان با آمار تشکل‌ها یکسان شود.

تندگویان با اشاره به تعهد ایجاد شش هزار تشکل تا پایان دوره دوم دولت تدبیر و امید اعلام کرد: در حال حاضر دو هزار تشکل فعال داریم و در این زمینه هرچقدر هم کار کنیم کم است و نیاز به تلاش بیشتر داریم.

سید جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در این گردهمایی، ارائه وام ازدواج را یکی از شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت: در فروردین سال 97 ، ده هزار و 421 فقره وام در سراسر کشور در همه استان‌ها پرداخت شده است که بخشی از آن 10 میلیون و بخشی 15 میلیون تومان بوده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.