پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 3335 مازنی داوطلب خادم‌یاری امام رئوف شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران،محمدرضا مسلمی اظهار داشت: از زمان آغاز به‌کار نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تاکنون شش مرحله آموزش خادم‌یاران رضوی در استان برگزار شد که بیش از دو هزار خادم‌یار مراحل مختلف آموزشی را سپری کردند.

وی افزود: از این تعداد تاکنون شیفت خدمتی 850 خادمیار در حرم مطهر امام رئوف فعال شده است. مرحله هفتم دوره آموزشی خادم‌یاران مازندران برای 1192 در سطح استان برگزار می‌شود.

مسئول جذب و به‌کارگیری خادم‌یاران رضوی مازندران ادامه داد: این آموزش‌ها در شش منطقه در شهرهای آمل, بابل, ساری, قائم‌شهر, بهشهر و چالوس برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی تعلیم مقدمات حضور خادم‌یاران در حرم رضوی است که شامل آداب زیارت، احکام، آداب خدمتگزاری، حرم‌شناسی و امام رضاشناسی است.

مسلمی ادامه داد: این آموزش‌ها به مدت 12 ساعت حضوری و 18 تا 24 ساعت غیرحضوری است که خادم‌یاران حتماً باید آن را بگذرانند.

وی با بیان اینکه سه رتبه برای خادم‌یاری در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت در مراسم مختلف در مشهد مقدس، دریافت هدایای معنوی و خادم تشرفی از جمله امتیازات ویژه برای خادمیاران است که در صورت طی مراحل به آن دست می‌یابند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.