پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 24 کاروان از مازندران رهسپار سرزمین وحی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید حبیب‌الله ساداتی امروز همایش اسرارحج (رمضانیه) زائران کاروان‌های استان مازندران با اشاره به امنیت سفر در حج امسال، آشنایی مقرارت و قوانین عربستان از سوی زائران مازندران را خواستار شد.

وی افزود: سفر حج یک سفری عبادی است و خداوند در ایات قران کریم بر امنیت این سفر تضمین کرده و حجاج نباید هیچگونه ترس و دلهره ای داشته باشند.

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: زائران مازندرانی برای بالابردن امنیت این سفر باید نسبت به مقرارت و قوانین عربستان آگاهی پیدا کنند و بایدها و نبایدهای سفر حج را که در جلسات آموزشی کاروان‌ها مطرح می‌شود، توجه بیشتری کنند تا در این سفر به کار گیرند.

ساداتی با عنایت به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، از زائران بیت الله الحرام خواست تا خریدهای خود را در ایران انجام دهند و در این سفر به بهره برداری از فیوضات معنوی و عبادی بپردازند.

مدیر حج و زیارت مازندران، زمان آغاز پروازهای ایستگاه پروازی مازندران را 15 مرداد ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: مازندران دارای 24 کاروان بوده که 22 کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد هستند.

ساداتی گفت: بر این اساس زمان پروازهای مدینه قبل از 15 تا 19 مرداد و زمان پرواز دو کاروان مدینه بعد، پس از20 مردادماه سالجاری است.

تقویت تزکیه قلبی در سفر حج

حجت‌الاسلام خانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مازندران نیز با تبریک ولادت کریم اهل بیت(ع)، رمضان را فرصتی برای تزکیه قلبی انسانها دانست و اظهار داشت: رمضان فرصتی است که به دلیل ضیافت الرحمن بودن این ماه، تزکیه درونی و قلبی انسان روزه‌دار محقق می‌شود و با پرهیزگاری و تقوای الهی در این ماه، رحمت خداوند بر آنان تجلی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مناسک حج نسب به سایر فروعات دینی از جایگاه رفیع و ارزش الهی برخوردار بوده که هریک از اعمال این مناسک دارای اسرار و رموز الهی است و حاجی باید در سفر و بعد سفر به آن جامه عمل بپوشاند.

خانی حضور زائران در کلاس‌های آموزشی را ضروری دانست و گفت: زائران و حجاج مازندران از فرصت‌های آموزشی که در ایران و در مدینه در کاروان‌ها برگزار میشود، استفاده بهینه کنند و با حضور مستمر، سطح آگاهی خود را نسبت به اعمال و مناسک حج افزایش دهند تا در روند اعمال این مناسک به مشکلی برخود نکنند.

حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه نکا نیز به تبیین اسرار و معارف حج و تشریح اخلاق اسلامی، شیعی، توصیه‌های اخلاقی، اهمیت سفر حج و مسائل مربوط به این سفر و نکاتی را که زائران باید رعایت کنند پرداخت.

وی با تاکید بر عزت و عظمت شیعه در حج، رعایت موازین اسلامی از سوی زائران ایرانی در سفر حج را خواستار شد و گفت: زائران ایرانی در حج، نماینده مردم و شعیان ایران هستند و در عربستان باید با رعایت موازین اسلامی و اعمال درست نماز و مناسک و ارائه رفتارهای صحیح و درست اسلامی، عزت و عظمت و کرامت ایرانی در این سفر حفظ شود.

محمدی لائینی مسئله حجاب را یکی از شرایط حضور بانوان در حج دانست و افزود: حجاب از دستاوردهای حج بوده و باید در این سفر معنوی آن در سرزمین وحی و سرزمین نبوی و فاطمی از سوی بانوان ایرانی، رعایت کامل شود به نحوی که حجاب بانوان ایرانی اسوه و الگوی تاثیرگذار نسبت به سایر کشورهای مسلمان باشد.

در این همایش علاوه بر توزیع اقلام فرهنگی بین زائران حج، نمایشگاه کتاب و عکس تصویری از حج قدیم و جدید در مدخل ورودی مسجد محمد رسول‌الله(ص) برگزار که مورد بازدید زائران و روزه‌داران ماه رمضان قرار گرفت.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.