پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| 2000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه پالایشگاه شیر مازندران صورت گرفت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد محمدپور عمران شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار داشت: زغال سنگ سوادکوه مهم‌ترین واحد معدنی بوده که اکنون زغالشویی  مدرن به ظرفیت 500 هزار تن داریم که با تحقق آن  می‌توانیم مناطق محروم در البرز و سوادکوه را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: به دنبال ژئو فیزیک هوایی هستیم و طبق تفاهم نامه چهارجانبه به دنبال فرآوری مس طلا  و دیگر عناصر هستیم.

محمدپور گفت: طبق تفاهم نامه، دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  بابت پالایشگاه شیر شد که با ساخت آن از واردات یک میلیارد دلار فرآورده بی نیاز می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران ظرفیت فراوانی در تولید دارد که با مدیریت درست می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم که البته نیاز به حرکت جدی دارد.

عبدالله مهاجر افزود: ما می‌توانیم صادرات بیش از پیش داشته باشیم به شرط آنکه موانع رادبرداریم  و تجارت و صادرات را با کشورهای روسیه، قزاقستان  و ازبکستان آغاز کردیم.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی ظرفیت کامل را جهت اجرای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت را دارد. باید کالایی تولید شود که نیاز جامعه باشد که تولید این امر می‌تواند در مدیریت هزینه کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کساورزی مازندران گفت: 200 واحد سورتینگ داریم که 140 مجوز بهره برداری داریم که تلاش کردیم طبق  تکنولوژی روز صنایع تبدیلی مرکبات هر 18کیلو گرم یک کیلو کنسانتره می دهد را مدیریت کنیم.

حیدرپور افزود: غرب استان که  صنایع تبدیلی نداشت، تولید مرکبات متوقف شد اما با تکنولوژی جدید این مشکل رفع شد که اگر هر واحد سورتینگ این دستگاه را داشته باشد از ضایعات خودداری می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.