پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| وصول معوقات بانکی در مازندران 55 درصد رشد یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، محمد حسن بهادر در دیدار با نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک با تحولی بنیادین در امور الکترونیک به دستگاهی پرشور در ارائه خدمات نوین مکانیزه تبدیل شده است.

وی به رتبه سوم عملکرد در سال‌های 94 و 95 و کسب رتبه برتر کشور در سال 96 اشاره کرد و افزود: در پاسخ به استعلام با 98 درصد رتبه اول و در بیشتر تکالیف ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحقق 100 درصدی داشته ایم.

بهادر تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک از قدیمی ترین دستگاه‌های اجرایی بوده که با بیش از 107 سال قدمت وظیف اصلی تثبیت مالکیت، کاهش دعاوی و ثبت رسمی قراردادها را به عهده داشته ودارد.

وی با اشاره به خدمات شبه قضایی ثبت اسناد و املاک و رشد 55 درصدی وصول معوقات بانکی در استان، اداره اجرای اسناد رسمی را به مانند یک دادگستری کوچک دانست و گفت: در حال حاضراداره کل ثبت اسناد و املاک دومین دستگاه پردرآمده استان بوده که با این وجود از وضعیت بسیار نابسامان فضای اداری رنج می‌برد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در 9 واحد ثبتی و فضاهای اداری در مرکز استان شامل اداره ثبت شرکت‌ها، اداره اجرای اسناد رسمی و داره ثبت اسنادو املاک ساری به صورت استیجاری بوده و سه ناحیه شدن اداره ثبت اسناد و املاک ساری به دلیل نبود فضای ساختمانی مناسب هنوز اجرایی نشده است.

بهادر وضعیت ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک بابل را نامناسب دانست و گفت: این ساختمان با حجم خدماتی که ارائه می‌دهد در شأن مردم شهرستان بابل نیست و بابت تحقق بودجه مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه برای ساختمان ثبت اسناد و املاک بابل و اجرایی شدن 2 ناحیه شدن اداره ثبت و اسناد بابل خواستار مساعد نمایندگان این شهرستان شد.

حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار نیز اظهار داشت: شکایت و نارضایتی از این مجموعه از سوی هیچ فرد و یا نهادی به ما گزارش نشده است.

وی به برخی از موضوعات مرتبط شهرستان بابل با اداره ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و خواستار همکاری و تعامل ثبت اسناد و املاک در این زمینه شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.