پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| فریاد "الغوث الغوث" مازنی‌های علوی تبار در شب بیست و سوم ماه رمضان

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مراسم احیا شب‌های قدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در واقع شب قدر بوده امسال در مازندران پرشورتر از دو شب بیست و یکم و نوزدهم ماه مبارک رمضان بوده است.

درون و برون مساجد، تکایا، امامزادگان و بقاع متبرکه استان تا ساعات بامداد جمعه مملو از عاشقان و دلدادگان مولای متقیان عالم بوده که برای بار دیگر توفیق حضور در شب بندگی را از خداوند متعال در سال‌های آینده خواستار شدند.

مردم روزه‌دار مازندران که 22 شبانه روز ماه گرم بهار مازندران خود را با اعمال نیک صیقل و جلا داده بوده در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از خداوند باری تعالی طلب مغفرت و دوری از گناهان را خواستار شدند.

امتحان الهی برای مسیر هدایت مردمان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید شهاب در جمع شب زنده‌داران شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای جمعه ساری اظهار داشت: انسان مخلوق برتر است و اگر با دقت در آیات الهی تدبیر کنیم سخن خداوند با صفت رحمان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در برخی آیات قرآن با واژگان و ادبیاتی که بوی رحمت و مغفرت می‌دهد خداوند با انسان سخن می‌گوید، افزود: انبیا به عنوان هدایتگران مامور بشارت خلق بوده‌اند و از بعد رحمانی خداوند را در جامعه معرفی می‌کرده‌اند.

شهاب با تاکید بر اینکه امتحان الهی بر پیامبران زندگی آنان را در مسیر هدایت قرار داد، تصریح کرد: ایوب پیامبر با طرد اطرافیان روبه‌رو شد و سپس پس از ایمان واقعی مشمول رحمت الهی نیز شد.

وی با اشاره به سختی و امتحان الهی در زندگی حضرت یوسف(ع) گفت: شب قدر شبی است که باید دل را در آستان خدا در چشمه زلال رحمت الهی شستشو داد.

شهاب افزود: انسان با اعماال و رفتارهایش سبب گرفتار آمدن در مشکلات می‌شود. طمع بزرگ‌ترین آفت روح انسان است و انسان پناهگاهی جز خداوند ندارد و در هر شرایط فضا برای حضور بندگان خدا در پیشگاه احدیت فراهم است.

وی به اقدامات جذب کننده رحمت خدا اشاره کرد و افزود: رحم به مخلوق یکی از اقداماتی است که رحمت خداوند را جذب می‌کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.