پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| طرح‌های جدید مدیریت منابع آب در استان مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازنوشهر، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران،محمد اسلامی در اجلاس ائمه جمعه مازندران اظهار داشت: خداوند را شاکریم که با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، آمریکا یک بار دیگر خود را در جهان رسوا کرد و نشان داد که شیطان بزرگ است که می‌خواهد با جعل و دروغ، حاکمیت خود را بر منافع جهانیان مستولی کند.

وی با اشاره به اینکه نزولات آسمانی در کشور و مازندران کاهش یافته است، افزود: برنامه بلند مدت کشور برای به حداقل رساندن این مشکل برای مردم از گذشته شروع شده و چند طرح جدید برای مدیریت منابع آب در مازندران اجرا می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه با همت دستگاه متولی آب، پیگیری‌های ویژه برای تمهید مقدمات اجرای این طرح‌ها را انجام داده ایم و مطمئن هستیم که با سرمایه‌گذاری‌هایی که در پنج سال آینده انجام می‌شود بتوانیم برداشت‌های لازم را از روان آب‌های استان داشته باشیم، تصریح کرد: پساب‌ها را باید جمع آوری کنیم و فاضلاب‌ها باید تصفیه شود، چرا که با روان شدن پساب‌ها و شیرابه‌ها به خاک، آبخوان‌ها و چشمه‌سارها، محیط زیست استان آسیب سنگین دیده است و نباید این روند تداوم یابد و با پروژه‌های پیش‌بینی شده این مهم محقق می‌شود.

وی بر ضرورت کشت جایگزین با روش آبیاری تحت فشار به ویژه در مناطقی که برای کشت برنج با کم آبی روبه‌رو هستند، تاکید کرد و افزود: سد هراز که مهم ترین پروژه استان بوده به 550 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد و 100 هکتار از اراضی ما را در استان پوشش می‌دهد پیگیری تا از محل منابع خارجی و فاینانس به انجام برسانیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه موافقت محیط زیست را در مورد سد کسیلیان که سال‌ها متوقف مانده بود اخذ کرده ایم، گفت: این سد به 500 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد و ما هیچ مانعی برای اجرای طرح‌ها و رفع مشکلات کم آبی در استان نداریم.

وی برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز و پیرایش آب‌های شور به دشت‌ها را یک دغدغه مهم عنوان کرد و گفت: برداشت آب از منابع تحت الارضی زمینه‌ساز بحرانی بزرگ در این حوزه است و باید مدیریت شود.

اسلامی با بیان اینکه ستاد سواحل حداقل در ماه‌های اخیر ده‌ها جلسه داشته و همه تدابیر لازم اتخاذ شده است، کارگروه‌های شهرستانی ستاد فعال است و چیزی وجود ندارد که مورد پیش بینی قرار نگرفته باشد، افزود: امسال 73 روستای استان بوم‌گردی فعال و درآمدهای خوبی هم داشته اند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.