پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| سوخت مورد نیاز مصارف کشاورزی مازندران تامین است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مازندران، حسین‌علی طالبی با تاکید بر اینکه ذخیره‌سازی مناسبی در حوزه تامین سوخت بخش کشاورزی انجام شده است اظهار داشت: تا پایان فصل کشاورزی در سوخت رسانی به کشاورزان، هیچ مشکلی وجود نداشته و توزیع مطلوب سوخت به شرط همکاری کشاورزان در مراجعه و ثبت نام به موقع در سامانه تجارت آسان است.

وی افزود: در بخش ماشین آلات و موتور پمپ‌های کشاورزی در سال 96 حدود 55  میلیون لیتر نفت‌گاز مصرف شد که با مقایسه مدت مشابه سال 95 حدود 20 درصد افزایش مصرف به ثبت رسید.

طالبی با بیان اینکه مازندران سهم زیادی در تولید محصولات کشاورزی کشور از جمله برنج دارد، یکی از مسائل مهم این شرکت را تامین سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تلاش شده است تا این مهم با هماهنگی دستگاه‌های مربوط و پیش بینی راهکارهای مناسب به نحوی مطلوب مدیریت شود و سوخت مورد نیاز، به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه ساری گفت: تحویل سوخت به چاه‌های آب کشاورزی و موتور پمپ‌ها در سال زراعی 97 منوط به تائید آب منطقه ای و سپس جهاد کشاورزی در سامانه تجارت آسان است.

طالبی افزود: در سال 96 بیش از 60 میلیون لیتر و در سال 95 حدود 56 میلیون لیتر نفت‌گاز با افزایش حدود 20 درصدی در  بخش‌های ماشین آلات  و موتور پمپ‌های کشاورزی ، توزیع شده است.

 وی ادامه داد: نفت سفید تحویل شده به این بخش‌ها در سال 96 حدود 11 میلیون لیتر بوده که با مقایسه سال 95 حدود 20 درصد افزایش مصرف مشاهده می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه ساری در ارتباط با سوخت چاه‌های کشاورزی استان که تعدادی از آنها فاقد مجوز است، تاکید کرد: درحوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  منطقه ساری بیش از 50 هزار چاه کشاورزی فاقد مجوز در حال بهره‌برداری است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.