پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| دانشگاه‌ها باید گره‌ای از گره‌های مردم را باز کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مجتبی زارعی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: بسیج اساتید یکی از تشکل‌های فراگیر در کشور  و از اقشار 22گانه است که  علم و پژوهش را در کشور اجتماعی کند و به این دلیل کشور به دانشگاه اجتماعی نیاز دارد تا با پیرامون خود ارتباط برقرار کند.

وی افزود: امروزه دانشگاه‌های دنیا از نسل سوم که دانشگاه‌های کارآفرین بوده به نسل پیشرفته‌تر حرکت کردند که باید در کشور دانشگاه‌ها باید گره‌ای از گره‌های مردم را باز و مشکلی از مشکلات را برطرف کنند.دنیا با نسل جدید اتاق فکر اعمال سیاست می‌کند که به اتاق فکر و اندیشکده است.

زارعی گفت: کانون بسیج اساتید تلاش دارد دریک دانشگاه، رساله و استادان دانشگاه‌ها  برای مردم تولید ارزش افزوده و قدرت کند. مازندران تاریخ درخشانی دارد و  هویت تاریخی استان است که باید در حوزه توریسم، زراعت، محیط زیست ظرفیت‌ها را به درستی تقویت کنیم.

وی گفت: ممکن است اختلاف سلیقه داشته باشیم اما به هیچ عنوان حزبی عمل نمی‌کنیم و  به کمک دولت در دانشگاه‌ها می‌آییم هدف ما سربلندی انقلاب  اسلامی ایران است.

این مسئول بیان کرد: در زمینه رشد علمی ایران جز 10 تا 15 کشور برتر در دنیا بوده اما در حوزه تبدیل دانش به عمل و اجرا در ردیف آخرین‌ها هستیم که باید ظرفیت‌ها راشناسایی کنیم.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: کانون اساتید در 700 نقطه کشور  در سه سطح استانی، ملی و حاکمیتی مورد بررسی قرار گرفت و در بحث حاکمیتی جامعه 35 هزار نفری اساتید در حوزه خود ایفای نقش می‌کند و به استانداران راه حل ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه اصل است و آدم‌ها و مناصب تغییر می‌کند و بدانیم اگر تغییرمدیریت به آزاداندیشی آسیب بزند از این امر دفاع نمی‌کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.