پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری| تنها 25 درصد نقاط حادثه‌خیز مازندران ایمن‌سازی شده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی امروز در جلسه شورای ترافیک مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد کشته‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها اتفاق می افتد، اظهار داشت: شرایط جاده ای، بالا بودن سرعت تردد، دور بودن مراکز درمانی و شدت صدمات وارده از مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات جرحی و فوتی در این حوادث به شمار می روند.

وی افزود: اصلی‌ترین بخشی که در حوزه پلیس راه در ایجاد امنیت ترافیکی وجود دارد برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه در مورد تخلفات حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه هر تصادفی محصول یک تخلف است گفت: حضور پلیس و برخورد با متخلفان یکی از راهکارهای اساسی برای بازدارندگی است.

وی حذف و کاهش نقاط حادثه‌خیز در استان را از دیگر طرح‌های مورد نیاز برای کاهش حوادث رانندگی در استان برشمرد و گفت: با تفاهم انجام شده، حذف 51 نقطه حادثه‌خیز از 220 نقطه یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها است.

قدمی افزود: موضوع ترافیک در هر جامعه ای یک واقعیت اجتماعی ناشی از مسائل مختلفی است که بدون وقفه با زندگی اجتماعی انسان همراهی می‌کند و در این راستا نقش آموزش در اصلاح باورها نقشی اثر گذار است.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: معمولا علت وقوع تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و اشامیدن، استعمال، خستگی و خواب آلودگی است.

قدمی تصریح کرد: پلیس با انجام اقدامات ایجابی و آموزشی در مدارس با استفاده از کارشناسانی مجرب اقدامات شایسته‌ای را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی در سازمان‌هایی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: باز آموزی و آموزش مباحث آئین نامه ای و ترافیکی و آموزش مسائل راهنمایی و رانندگی با استفاده از تبلیغات شهری و جاده ای از دیگر موضوعات قابل توجهی است که پلیس برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در دستور کار خود قرار داده است.

قدمی از روند کاهشی تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان در سالجاری خبر داد و گفت: برای این منظور ضمن هماهنگی با سازمان‌های حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از تجهیزات الکترونیکی ساماندهی نقاط حادثه‌خیز و پاکسازی حریم راه‌ها نیز در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.